دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره مندی و اتصال 18 هزار روستای کشور از اینترنت پر سرعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی جوانبخت، دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش تحول دیجیتال، ضرورتی برای اصلاح ساختارها و نهادها در سالن اجتماعات فرمانداری دزفول با اشاره به فراهم سازی زیر ساخت های لازم برای اتصال 18 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت بیان داشت: تا خرداد ماه سال آینده این تعداد روستا به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر امسال یک هزارو 246 شهر کشور به شبکه اینترنت 3G و 4G متصل شدند تصریح کرد: امیدواریم روستاها نیز از اینترنت پرسرعت موبایل بهره مند شوند.

جوانبخت به تهیه نقشه 64 هزار روستای کشور که سرویس ارتباطی ندارد اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکاف دیجیتالی در بین روستاها برطرف گردد.

دستیار وزیر در امور جوانان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحول اقتصاد دیجیتالی در کشور اذعان کرد: در آینده بسیاری از ارتباطات و صنایع روستایی، حکمرانی و تراکنش ها در کشور دچار تحول می شود و مدیریت براساس مدیریت ارتباطات اداره می شود، لذا نهادینه کردن فرهنگ تفکر در کشور ضرورت دارد.

مجتبی جوانبخت به رتبه خوب ایران در جهان از نظر شاخص های خلاقیت و رتبه چهارم دنیا در تربیت مهندس متعلق اشاره کرد و افزود: ولی در عرصه اقتصاد حرفی برای گفتن نداریم.

این مقام مسئول بر تغییر ذهنیت و نگرش ها در عرصه دیجیتال تاکید کرد و گفت: نیاز به اخذ 52 مجوز برای پرورش ماهی نشان دهنده نیاز به تلاش در عرصه فناوری اطلاعات هستیم.

وی یکی از ضرورت های جامعه را جوان گرایی عنوان کرد و اذعان داشت: با حضور یک وزیر جوان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سن مدیران منصوب در این وزارتخانه از میانگین 55 سال به 45 سال کاهش یافته است.

انتهای پیام/گ

روستاهای کشور از اینترنت پر سرعت بهره مند می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.