استاندار خوزستان از آمادگی زیرساخت های شکل گیری شهر هوشمند در اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: زیرساخت های شکل گیری شهر هوشمند برای روان سازی خدمت بهتر و سریع تر به مردم در اهواز آماده شده و این می تواند تجربه خوبی را در اختیار دیگر شهرهای استان قرار دهد.

وی اظهار کرد: زیرساخت شهر هوشمند در اهواز به خصوص در بخش اینترنت پرسرعت و شبکه به هم پیوسته ارتباطات در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور در وضعیت بهتری قرار دارد و این کمک خواهد کرد تا پروژه شهر هوشمند در اهواز با گستردگی و دقت بیش تری اجرا گردد.

شریعتی اذعان داشت: شهر هوشمند این امکان را به شهروندان می دهد تا از خدمات شهری بهتر و بدون اتلاف وقت و با هزینه کم تر بهره مند شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اجرای شهر هوشمند می تواند ترافیک شهری اهواز را کم تر کرده و شرایط زیست محیطی این شهر را بهبود خواهد بخشید گفت: در بحث شهر هوشمند باید مدیریت منابع متمرکز شود و متولی آن نیز به صورت مشخص تعیین شود.

وی بیان کرد: راه اندازی شهر هوشمند می تواند سهم درآمدی شهری را افزایش دهد و ضمن ایجاد اشتغال جدید، منابع جدیدی برای شهرها در بخش مالی تعریف کند.

غلامرضا شریعتی خواستار استفاده از تجربیات شهر هوشمند تهران در پروژه زیرساختی شهر هوشمند اهواز شد و اظهار داشت: تاخیر و تعلل در راه انداری شهر هوشمند در کلانشهر می تواند خسارات زیادی به مردم وارد کند و این پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی درولت در استان در این نشست که مدیرعامل شرکت ایرانسل، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و کارشناسان امور شهری حضور داشتند اذعان کرد: شهردار و اعضای شورا برای خدمت به مردم به ویژه اجرای طرح هوشمند شهر اهواز عزمی جزم دارند و باید این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی گردد.

وی در ادامه افزود: موفقیت اجرای این طرح به صورت پایلوت در اهواز، می تواند زمینه ساز اجرای طرح هوشمند در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و دزفول که جمعیت شهری زیادی دارند شود.

در این نشست مقرر شد در 2 ماه آینده جلسه دیگری در این خصوص با حضور اعضای کارگروه شهر هوشمند به منظور بررسی پیشرفت پروژه شهر هوشمند اهواز برگزار شود.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح شهر هوشمند در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.