رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درختکاری مهم نیست، بلکه حفاظت از درختان مهم است و در ایران برای حفاظت از درختان تلاشی نمی‌شود.

درختکاری مهم نیست بلکه حفظ درخت مهم استبه گزارش خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم روز درختکاری که با حضور علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، حمید ظهرابی سرپرست معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: حفظ درخت یک فرهنگ است که تصفیه هوا توسط این درختان و گیاهان صورت می‌گیرد و هر چه جمعیت انسان بیشتر می‌شود باید فضای سبز و کاشت درختان نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: برای حفظ درختان کاشته شده در ایران تلاش زیادی نمی‌شود و باید گفت که درختکاری مهم نیست، بلکه حفظ آن مهم است.

کلانتری گفت: در ایران باید درختان کم آب‌بر استفاده شود و برای حفظ آن نیز باید تلاش کنیم، چرا که طبیعت متعلق به نسل آینده است و ما به عنوان متولی حفظ محیط زیست باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: باید در جهت غنی‌سازی فرهنگ محیط زیست و حفظ درخت و درختکاری بیشتر تلاش کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کاشت درخت مهم نیست، افزود: ایران کشوری خشک و کم آب است و ما باید در انتخاب مکان و گونه کاشت درخت دقت کنیم.

کلانتری تصریح کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که از هر 10 درختی که کاشته می‌شود تنها دو درخت رشد می‌کند، بنابراین باید برای حفظ وضعیت موجود و توسعه آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

صحبت‌های کلانتری در مراسم روز درختکاری

برچسب ها: محیط زیست ، درختکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
روز درختکاری مبارک باد
آخرین اخبار