مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:بر اساس آخرین تحقیقات، ۱۳ درصد شهدای کشور در اسفند ماه به شهادت رسیده‌اند.

 به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کریمیان مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اعلام برنامه های روز بزرگداشت شهدا که امروز (دوشنبه) چهاردهم اسفند ماه در ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، به تشریح برنامه های ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا پرداخت.

کریمیان اظهار کرد: بر اساس آخرین تحقیقات، ۱۳ درصد شهدای کشور در اسفند ماه به شهادت رسیده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز درختکاری، تصریح کرد: به مناسبت روز درختکاری، ۱۰۰ هزار اصله نهال، در سراسر کشور به نام شهدا کاشته می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در بیست و دوم اسفند ماه سال ۱۳۵۸ ، فرمان تاسیس بنیاد شهید توسط امام خمینی (ره) صادر شد و از جمله اهداف اساسی تشکیل این مجموعه، خدمات رسانی به خانواده های شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

کریمیان یادآور شد: در سال ۱۳۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز بیست و دوم اسفند ماه به نام روز گرامیداشت شهدا نامگذاری شد.

وی تاکید کرد: نامگذاری روز شهدا و گرامیداشت این روز از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است که از جمله می‌توان به مواردی چون ارتقاء سطح معنویت و اخلاق در جامعه و پاسداشت و حفظ امنیت فعلی نام برد.

مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ به فرمان حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، ستادی برای برگزاری روز بزرگداشت شهدا تشکیل شد.

کریمیان تصریح کرد: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی برای  آشنایی مردم جامعه و اطلاع رسانی به آنها ویژه روز بزرگداشت شهدا، و انتشار اخبار مرتبط توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه، موجب افزایش میزان آگاهی مردم از برگزاری مراسم مختلف در روز بیست و دوم اسفند ماه هر سال ویژه روز بزرگداشت شهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ماه اسفند آمار بیشترین شهدا را به خود اختصاص داده است و شهدای والامقامی چون شهید همت و شهید خرازی در این ماه به شهادت رسیده‌اند.

مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در شهر تهران و سایر استان ها و شهرهای کشور در روز بیست و دوم اسفند ماه ، همچون سال‌های گذشته، برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب برگزار می‌شود و در شهر تهران نیز در منطقه ۳ از ۱۳۰ دانش آموزان ممتاز مدارس شاهد و ایثارگر تجلیل می شود.

کریمیان یادآور شد: اجرای طرح «سپاس» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که علاوه بر اینکه در طول سال به طور مستمر و به مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود، در روز بیست و دوم اسفند ماه که روز گرامیداشت شهدا نامگذاری شده است نیز به اجرا در می‌آید.

وی تاکید کرد: در طرح سپاس مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با مراجعه به خانواده‌های شهدا، آنها را مورد تکریم قرار داده و مشکلات این خانواده ها را مرتفع می‌کنند.

دیدار با 400 هزار خانواده شهید در سال گذشته

مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: در سال گذشته ۴۰۰ هزار دیدار در سراسر کشور با خانواده‌های شهدا در قالب طرح سپاس برگزار شد.

کریمیان در ادامه گفت: در اجرای طرح سپاس، خانواده شهدای اسفند ماهی و همچنین خانواده شهدایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند در اولویت دیدارها قرار دارند.

وی اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با واحد روابط عمومی ایثار و شهادت دستگاه های مختلف، هماهنگی لازم برای سرکشی مسئولان هر دستگاه به خانواده شهدا را انجام داده است و در روز شهدا واحد نام برده در هر یک از دستگاه‌ها با خانواده شهدا دیدار و از آن‌ها تجلیل خواهند کرد.

مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در مجلس شورای اسلامی با هماهنگی معاونت حقوقی مجلس، نمایشگاه عکسی به مناسبت روز شهدا برگزار می‌شود و از یک پدر، یک مادر، یک همسر و همچنین از یکی از فرزندان شهدا در مجلس تقدیر و تکریم می شود.

مدیر کل روابط بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری اختتامیه جشنواره و نمایشگاه سرچشمه سرخ خبر داد و گفت: در این مراسم از 9 نفر از برگزیدگان هنرمند شرکت کننده در چهار رشته نقاشی، گرافیک، عکس و هنر جدید با اهدای لوح تقدیر و تندیس و هدیه نقدی تجلیل خواهد شد.

 

 

کریمیان یادآور شد: پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا نیز در سه‌شنبه 22 اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود که در تهران این مراسم با سخنرانی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین تجلیل از 10 نفر از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس، ترور، هسته‌ای و شهدای مدافع حرم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برگزاری پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا در 22 اسفند ماه سال جاری 

 

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار