شیراز میزبان نخستین فستیوال بازی‌های جنوب کشور

نخستین فستیوال بازی‌های جنوب کشور که از چهارم اسفند در شیراز آغاز شده است تا ۱۸ اسفند در محل مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز ادامه دارد.

شیراز میزبان نخستین فستیوال بازی‌های جنوب کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرشاد خون‌جوش مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این فستیوال، بازی‌های ایرانی که منطبق با فرهنگ جامعه ایرانی است به شرکت کنندگان معرفی می‌شود تا در آینده از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: ایجاد یک فضای سالم برای آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان با بازی‌های رایانه‌ای، ترغیب دانشجویان و دانش آموزان به سمت تولید بازی‌های بومی فارسی و معرفی بازی‌های ایرانی و آشنایی با قانون کپی رایت از اهداف این فستیوال است.

خون جوش ادامه داد: در این فستیوال نمایش مراحل ساخت بازی شیرین و فرهاد با تم سنتی و ایرانی مورد استقبال اکثر بازدید کنندگان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کارکاه‌های آموزشی که در حاشیه این فستیوال برگزار شد کمک شایانی برای دانشجویان و دانش‌آموزان علاقمند به ساخت و معرفی بازی‌های مختلف بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون کپی رایت در ایران رعایت نمی‌شود، صنعت بازی سازی رایانه‌ای در کشورمان ضربه خورده است و در این فستیوال سعی شده به شرکت کنندگان آموزش داده شود که حقوق پدیدآورندگان را رعایت کنند.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز به مشکلات بازی سازی اشاره و بیان کرد: بودن سرمایه گذار، زیرساخت‌های آموزشی در دانشگاه و حمایت ادارات متولی از جمله مشکلات در این حوزه است.

خون‌جوش ادامه داد:سرمایه گذاری به معنی نوشتن برنامه‌های کامپیوتری نیست بلکه وجود زیر ساخت مناسب است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز اعتقاد دارد که برگزاری فستیوال دوره‌ای، کارگاه‌های آموزشی مستمر، زمینه‌سازی برای بازی‌سازی، آشنایی با قوانین کپی‌رایت و بومی‌سازی بازی‌ها از ضرورت‌ها به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ر

برگزاری نخستین فستیوال بازی‌های جنوب کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار