دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی در خصوص بودجه این صندوق گفت: ۱۸ میلیارد تومان افزایش سرمایه ماحصل فعالیت‌های این صندوق از سال گذشته تا به امروز بوده است.

رشد ۱۸ میلیارد تومانی سرمایه صندوق جایزه مصطفیبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدی صفارنیا دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی در نشست این جایزه که عصر امروز در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به اینکه پول این صندوق از طریق فعالیت‌های نیکوکارانه تامین می‌شود، گفت: افراد و شرکت‌های خصوصی می‌توانند منابعی را از طریق قرض‌الحسنه و یا هبه درون این صندوق قرار دهند تا پول آن صرف جایزه مصطفی شود.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی در خصوص افرادی که درون صندوق به تامین مالی می‌پردازند، اظهار کرد: 317 شخص حقوقی ایرانی، 34 شرکت ایرانی ،‌28 فرد غیر ایرانی و 2 سازمان غیر ایرانی بانک توسعه اسلامی و بنیاد علمی اکو از جمله کسانی هستند که درون این صندوق به تامین مالی می‌پردازند.

وی در رابطه با مجموعه سرمایه صندوق تا امروز گفت: 24 میلیارد تومان سرمایه صندوق مصطفی است که بخشی از آن به صورت قرض‌الحسنه تامین می‌شود و از سال گذشته تا به امروز 18 میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته است که تمام آنها به کمک شرکت‌ها غیر دولتی تامین شده‌اند.

صفاری‌نیا ادامه داد: سه میلیارد و 678 میلیون تومان سایر منابعی است که به صندوق جایزه مصطفی اختصاص داده شده است که از جمله آنها می‌توان به مسابقه نور و مسابقه کنز اشاره کرد.

 دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی با اشاره به اینکه 7 مشارکت جدید امروز به صندوق جایزه مصطفی اضافه شدند، اظهار کرد: 7 شرکت جدید مجموعه‌ای از سهام خود را در اختیار صندوق جایزه مصطفی قرار دادند تا به کمک آنها بتوانیم سرمایه صندوق را افزایش دهیم.

باشگاه سرآمدان جایزه مصطفی ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه پول‌های صندوق جایزه مصطفی مدیریت می‌شوند‌، گفت: این پول‌ها در حوزه‌هایی که منافع بیشتری داشته باشند مدیریت می‌شوند و پول‌هایی که در حوزه پر منفعتی باشند در سبد سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند.

 صفاری‌نیا یاد آور شد: یکی از برنامه‌های صندوق، ایجاد باشگاه سرآمدان جهان اسلام است که در حال تکمیل سند اجرایی آن هستیم و امیدواریم که بتوانیم فعالیت‌های این صندوق را به کمک شرکت‌های خصوصی افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار