صفارنیا گفت : یکی از مشکلات اساسی شرکتهای دانش بنیان این است که ایده و فکر خلاق پژوهشگران جزو دارایی آنها محسوب نمی شود.

صفارنیا رییس پارک علم و فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در خصوص بازدید مسئولین پارک علم و فناوری استان مازندران از این پارک گفت :‌طی بازدید مسئولان پارک علم و فناوری استان مازندران از پارک علم و فناوری پردیس تهران تفاهم نامه همکاری منعقد شد. 

وی به اقدامات پارک علم و فناوری پردیس تهران اشاره کرد و اظهار داشت : ایجاد بورس ایده و ارزش گذاری ایده ها، برنامه ریزی جهت اهداء جایزه پیامبر اعظم مصطفی برای دانشمندان کشورهای اسلامی در حوزه های بایو، نانو و ict  را از جمله اقدامات مهم پارک پردیس تهران در سال های اخیر بوده است . 

وی در ادامه به مشکلات این شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و تصریح کرد : متاسفانه یکی از مشکلات اصلی شرکت های دانش بنیان تاکنون این بوده است که سرمایه های آنان بر اساس دارایی های معمولی و ملموس آنان محاسبه می شد و ایده و فکر خلاق آنها جزء دارایی آنها محسوب نمی گردید که با ایجاد بورس ایده این موضوع برطرف گردید و طرح ها پس از ثبت اختراع و اخذ تاییدیه‌های علمی و فنی توسط کارگزاران بورس قیمت گذاری می شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار