برنجکاران بابلی هفت هکتار از شالیزار‌های این شهرستان را خزانه گیری و بذر پاشی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به انجام نخستین خزانه گیری و بذر پاشی شالی در زمین‌های شالیزاری این شهرستان در اول اسفند امسال گفت: تاکنون ۷ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خزانه گیری و بذر پاشی شد.

وی افزود: خزانه گیری و بذرپاشی درسطح یک هکتار از زمین‌های شالیزاری روستای آرد کلا ازتوابع مرکز جهاد کشاورزی جلال ازرک این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه بذر مورد استفاده برای خزانه گیری برنج، رقم طارم محلی بود، گفت: این شهرستان دارای ۴۵ هزار و ۴۴۴ هکتار زمین‌های شالیزاری است.

طاهری از تخریب ۱۴ هزار و ۵۷۵ مترمربع بنای غیر مجاز یکماه گذشته در روستا‌های این شهرستان خبر داد و افزود: ۱۱ مورد رای ساخت و ساز غیرمجاز به نفع بخش کشاورزی این شهرستان به مساحت سه هزار و ۹۷۶ متر مربع صادر شد.

وی گفت: از شروع امسال تا نیمه اول بهمن ماه، ۴۱۵ نفر از متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان بابل برای دریافت ۱۹۶ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تاکنون به ۲۲۳ نفر از متقاضیان در این شهرستان پرداخت شد و مابقی تسهیلات نیز پس از طی مراحل اداری در بانک پرداخت می‌شود.

طاهری گفت: به ۹۸ نفر از متقاضیان این شهرستان برای خرید کمباین ۶۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال تسهیلات، ۱۰۱ نفر جهت خرید تراکتور و پادلر ۴۱ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال، ۱۸ نفر برای خرید تیلر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال وبه دو نفر ازمتقاضیان برای خرید نشاکار ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: بابل دارای ۴۵ هزار و ۷۹۸ هکتار اراضی شالیزاری است که تاکنون عملیات شخم و شیار با احتساب کشت دوم برنج در ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از این اراضی، معادل ۱۸ درصد انجام شد.

انتهای پیام/آ

آغاز خزانه گیری برنج در بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.