وزیر امور خارجه فرانسه وارد تهران شد

­وزیر امور خارجه فرانسه لحظاتی پس از نیمه شب گذشته وارد تهران شد تا به گفته خودش با مقامات ایرانی درباره برنامه موشکی کشورمان و نقش تهران در منطقه گفتگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش از امضاءکنندگان توافق هسته‌ای با ایران است، لحظاتی بعد از نیمه شب گذشته (بامداد دوشنبه) وارد تهران شد تا به گفته خودش با مقامات ایرانی درباره برنامه موشکی کشورمان و نقش تهران در منطقه به گفتگو بپردازد.

ژان ایو لودریان قرار است امروز دوشنبه با حسن روحانی، رییس جمهور، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کند.

وی روز گذشته در آستانه سفر به تهران مدعی شد ایران باید نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی خود را به رسمیت بشناسد یا اینکه با تحریم‌های احتمالی مواجه خواهد شد!

وزارت خارجه فرانسه نیز روز گذشته به طور همزمان با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر پایبندی پاریس به برجام مدعی شد برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه ضامن برجام) سازگار نیست و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نیز پیامدهایی برای ثبات منطقه در پی داشته است.

این در حالیست که در برجام هیچ اشاره‌ای به برنامه موشکی ایران نشده و در موضوع آنچه فعالیت‌های منطقه‌ای کشورمان خوانده می‌شود نیز به اذعان بسیاری از کارشناسان، ایران با حمایت‌های خود از عراق و سوریه یکی از عوامل اصلی شکست تروریسم در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه به ایران آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
هیچ اعتمادی به وزیر خارجه فرانسه نیست
آخرین اخبار