رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از آغاز به کار عملیات اجرایی طرح بزرگ بیابان زدایی در منطقه ابوغویر شهرستان دهلران خبر داد.

اجرای طرح بیابان زدایی ابوغویر دهلران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام; سیدعلی حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران اعلام کرد: اجرای عملیات بیابان زدایی جزء اولویت نخست فعالیت‌های این اداره بوده و هر ساله متناسب با اعتبارات تخصصی، اقدامات مختلفی در این راستا انجام می گیرد.

وی افزود: در سال جاری نیز منطقه ابوغویر به عنوان سایت پایلوت برای انجام اقدامات بیابان‌زدایی در نظر گرفته شده و برای اولین بار در سطح استان و شهرستان، عملیات مالچ پاشی پهنه‌های ماسه‌ای روان منطقه در سطح 1000 هکتار توأم با نهالکاری 70 درصد از عرصه یعنی سطح 700 هکتار انجام می‌گیرد.

حسینی اضافه کرد: هزینه این اقدامات از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود و تاکنون بخشی از عملیات نهال‌کاری در سطح 200 هکتار اجراء شده و عملیات مالچ‌پاشی نیز توسط پیمانکار مربوطه آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در حال انجام است.

وی هدف از اجرای این طرح را مقابله با پدیده بیابان زایی و جلوگیری از اثرات مخرب گرد و غبار و ریزگردها و تثبیت کانون‌های بحرانی فرسایش بادی و منشاء گرد و غبار منطقه ای و احیاء پوشش گیاهی مناطق بیابانی و کاهش اثرات نامطلوب بلایای طبیعی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان عنوان کرد.

انتهای پیام/اس

آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ بیابان زدایی در ابوغویر دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.