ویژه برنامه‌های هفته نکوداشت روز بوشهر آغاز شد

نواختن زنگ مدرسه تاریخی سعادتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر صبح شنبه در این آئین اظهار داشت: بوشهر دارای تاریخی بزرگ است که برگزاری چنین برنامه‌هایی فرصت خوبی برای معرفی بوشهر است.

سعید زرین‌فر با اشاره به نامگذاری سالروز تاسیس یک مدرسه تاریخی به نام روز بوشهر خاطرنشان کرد: این نامگذاری بیانگر اندیشه بالای مردم این دیار است.

وی بیان کرد: مدرسه سعادت بوشهر به عنوان مدرسه‌ای که بعد از دارالفنون راه اندازی شده است، نشان‌دهنده اهمیت علم در این منطقه از کشور است و جایگاه بوشهر را می‌رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر ادامه داد: ۳۰ میلیارد ریال برای بازسازی و بهسازی مدرسه سعادت بوشهر اختصاص یافت که این مدرسه را از حالت نامناسب خود خارج کرد.

وی خواستار راه‌اندازی موزه در مدرسه سعادت بوشهر شد و افزود: امیدواریم توجه ویژه‌ای به بافت تاریخی بوشهر صورت گیرد و روند بهسازی و بازسازی آن سرعت گیرد.

سالروز تاسیس مدرسه سعادت در روز ۱۸ اسفندماه سال ۱۲۷۸ هجری شمسی به عنوان روز بوشهر نام‌گذاری شده و طی ۹ سال گذشته، مراسم نکوداشت بوشهر از این مدرسه آغاز شده است.

این مدرسه که از آن به عنوان مادر مدارس جنوب ایران نام برده می‌شود علاوه بر بوشهر، خدمات آموزشی و اعزام معلم را به شهر‌های نجف، کاظمین و بحرین، بندرلنگه، اهواز و بهبهان ارائه کرده و در این مکان‌ها با حضور معلمان اعزامی از بوشهر، مدارس جدیدی بنا شده است.

 انتهای پیام/م

ویژه‌برنامه‌های هفته نکوداشت روز بوشهر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.