سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر از ویژه برنامه‌های این سازمان برای گرامیداشت هفته بوشهر خبر داد.

اجرای 40 برنامه در هفته نکوداشت روز بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه صفری‌زاده با تاکید بر اهمیت این هفته در معرفی تاریخ و فرهنگ این خطه کهن و تجلیل و بزرگداشت بزرگان و نامداران بوشهری، تصریح کرد: برای هفته بوشهر در سال جاری ده‌ها مراسم ویژه فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی و آموزشی و... برای همه اقشار مردم در نظر گرفته‌ایم که با برگزاری این مراسمات، امیدواریم یک هفته به‌یادماندنی برای مردم بوشهر رقم بخورد.
وی با بیان این‌که بوشهر بندری با گستره وسیعی از مرز آبی با خلیج همیشه فارس و قدمتی به درازای تاریخ ایران‌زمین است، ادامه داد: بنا به گفته محققان، قدمت شهر بوشهر به دوران حکومت ئیلامی‌ها برمی‌گردد و همین امر سبب ورود خرده‌فرهنگ‌های گوناگون و پیدایش آئین‌های مختلف بومی، فرهنگ و رسوم کهن، جشن‌ها و سوگواری‌های محلی و هنر‌های زیبای بومی به این دیار شده و جاذبه‌های زیبای فرهنگی و تاریخی در آن به‌وجود آورده است.
این مقام مسوول با تاکید بر این‌که جاذبه‌های بوشهر برای گردشگران و محققان به این کلام خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: قدمت بافت تاریخی این بندر، به دوره‌ی حکومت نادرشاه افشار برمی گردد که با تاسیس پایگاه دریایی نادرشاه در خور شرقی بوشهر موسوم به خور نادری، بوشهر از یک روستای کوچک ماهیگیری به یک بندر مهم تبدیل شد.
صفری‌زاده در ادامه با اشاره به ضرورت تجلیل از شخصیت‌های برجسته مذهبی، سیاسی، اجتماعی، هنری و همچنین لزوم حفظ و نشر تاریخ و فرهنگ کهن بوشهر، تاکید کرد: ثبت یک روز در تقویم رسمی کشور به نام «روز بوشهر» امری صروری و حیاتی بود که نمایندگان محترم مردم در شورای دوم شهر بوشهر در سال ۱۳۸۷ به این ضرورت، جامه عمل پوشاندند و و طی یک فراخوان عمومی، سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت را برای روز بوشهر برگزیدند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت برنامه‌های این هفته، افزود: پیشواز برنامه‌های هفته بوشهر با غبارروبی از گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و انقلاب مقدس جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه با حضور اعضای محترم شورا، سرپرست شهرداری و همشهریان بوشهری انجام شد. شروع برنامه‌های هفته بوشهر نیز در ساعت ۷ صبح روز ۱۲ اسفندماه با نواختن نمادین زنگ مدرسه سعادت در حضور میهمانان عزیز و مسوولان استان و همچنین دانش‌آموزان قدیم و جدید این مدرسه تاریخی آغاز شده و با تجلیل از چهره‌های ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر در ۱۸ اسفندماه به پایان خواهد رسید.
صفری‌زاده از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری و ستاد اجرایی «نکوداشت هفته بوشهر» را تجلیل و گرامیداشت شهدای سرفراز این خطه و دیدار با خانواده‌های معزز ایشان، تجلیل از هنرمندان و شخصیت‌های برجسته استان، برگزاری آیین‌های قدیمی بوشهری، همایش چهره‌های ماندگار و انتخاب شهروند افتخاری و تجلیل از اولین‌ها و پیشکسوتان بوشهری عنوان کرد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی – تاریخی بوشهر؛ برپایی غرفه‌ها و نمایشگاه‌های تفریحی- ورزشی، صنایع دستی، سلامت، کودک و... در ساحل زیبای بوشهر؛ برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، علمی، آموزشی و هنری؛ جشنواره‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی؛ اجرای تئاتر‌های خیابانی و... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است.

انتهای پیام/م

گرامیداشت هفته بوشهر

 

برچسب ها: شورای شهر ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.