مسئول برنامه بهداشت مواد غذایی مرکز بهداشت اصفهان گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز روزانه در ۳ نوبت ۴۰ اکیپ بازرسی اداره بهداشت استان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می‌کنند.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با اشاره به بازدیدهای بازرسان اداره بهداشت استان از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام نوروز، این بازرسی با شدت و نظارت بیشتری انحام می‌شود.

وی افزود: از اوایل بهمن با برگزاری جلسات آموزشی و بازرسی‌های خاص ویژه اتحادیه‌داران مرتبط، موارد بهداشتی به آنها تذکر و ابلاغ شد.

مسئول برنامه بهداشت مواد غذایی مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: از اول اسفند، بازدیدهای مستقیم از مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و فست فودها آغاز شده است.

وی گفت: با آغاز این بازرسی‌ها، روزانه در 3 شیفت، 40 اکیپ مامور اداره بهداشت از تمام مراکزی که به هر نحوی با مواد غذایی و سلامت مردم جامعه مرتبط است نظارت می‌کنند.

میرجهانیان افزود: در سطح شهر اصفهان 10 اکیپ، در شهرستان‌های اصفهان 30 اکیپ بازرسی و در مجموع 40 اکیپ در کل استان به بازرسی و نظارت مواد غذایی مشغول هستند.

وی ادامه داد: در صورت وجود هر گونه تخلف توسط مراکز عرضه مواد غذایی، بر اساس قانون و با نظر مقامات قضایی با آنها برخورد می‌شود.

مسئول برنامه بهداشت مواد غذایی مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: مانور سراسری بازرسی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت رسمی از 15 اسفند در سراسر کشور کلید می‌خورد.

وی گفت: این بازرسی تا پانزدهم فروردین ماه سال 97 ادامه خواهد داشت و در روزهای تعطیل، با شدت خاصی انجام می‌گیرد.

میرجهانیان با بیان اینکه اداره بهداشت بر بهداشت مواد غذایی و مراکز تهیه و توزیع آنها به شدت نظارت دارد، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته حدود 8 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان اداره بهداشت کشف و بر اساس قانون معدوم شد.

 

انتهای پیام/م

 

نظارت مرکز بهداشت اصفهان درایام نوروز برموادغذایی

برچسب ها: علوم پزشکی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار