مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: یک واحد تولیدی چای غیربهداشتی با حضور به موقع بازرسان بهداشت محیط کشف و ضبط شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی رفیعی  اظهار داشت: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر مشاهده رفت و آمدهای مشکوک و احتمال تولید مواد غذائی در شرایط غیر بهداشتی، کارشناسان گروه مهندسی بهداشت محیط شهرستان نجف آباد با حکم مقام قضائی به آدرس گزارش شده مراجعه کردند.

وی ادامه داد:‌ در این کارگاه با مشاهده اینکه افراد در حال خشک کردن به و تولید چای به در شرایط کاملا غیر بهداشتی و بدون هیچگونه مجوزی هستند، مواد مصرفی که در این فرآیند به چای تبدیل می‌شد درجه دو و غیر قابل عرضه در بازار بود و متاسفانه در منطقه صنعتی غیر غذائی (دارای صنایع آلاینده) و بدون هیچگونه نظارت بهداشتی توسط مراجع قانونی و رعایت شرایط بهداشتی و شرعی به محصول نهائی تبدیل می شد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت:‌ در این کارگاه، به‌های مصرفی بدون هیچگونه شستشو و پاکسازی، فقط دانه گیری می‌شدند و با وجود داشتن قطعات فاسد و کپک زده، بر روی زمینی که روی آن با کفش تردد می‌کردند، رنده و سپس به هایی را که بر روی زمین و با تردد کارگران روی آنها به غیر از آلودگی نجس هم می شدند را بر روی گونی نایلونی در فضای بازی که در دسترس انواع جانوران و حشرات موذی بود، خشک می‌کردند.

وی ادامه داد: سپس چای‌های به خشک شده را در گونی های مصرف شده خوراک دام بسته بندی می‌کردند و به صورت فله ای در بازار عرضه می‌کردند.

رفیعی گفت: پس از هماهنگی با نیروی انتظامی و حضور در محل، همه میوه های تازه و محصول خشک شده و نیمه خشک در سوله کارگاه جمع آوری و کارگاه تا اطلاع ثانوی با اخذ دستور قضائی لازم برای رفتار با متخلفان و محصول تولید شده، پلمب و همه مراحل کار صورتجلسه و محل ترک شد.

 

انتهای پیام/م

 

یک واحد تولید چای در محیط کاملا غیر بهداشتی تعطیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.