سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان از شناسایی تعدادی سودجو در حاشیه شهر اصفهان خبردادکه با ذبح گاوهای بیمار و جعل مهر کشتارگاه ،لاشه ها را در سطح شهرستان توزیع می کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد رفیعی اظهار داشت: در بررسی ناظران بهداشتی مشخص شد که در حاشیه شهر اصفهان تعدادی از متخلفان در شرایطی غیر بهداشتی و بدون هرگونه نظارت بهداشتی و شرعی، به ذبح گاوهای بیمار اقدام و با جعل مهر کشتارگاه لاشه ها را در بعضی از رستوران ها و قصابی های سطح شهرستان توزیع می کردند.

وی خاطر نشان کرد : در این عملیات بازرسی، بیش از سه تن گوشت گاو کشتار شده تب دار و مشکوک به بیماری کشف و ضبط شد که پس از انجام آزمایش کنترل کیفی به علت نداشتن قابلیت مصرف و رعایت نکردن قواعد ذبح شرعی از چرخه انسانی خارج و معدوم شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان افزود: همچنین ۱۴ گاو بیمار ضبط شده طی دو مرحله بازرسی به کشتارگاه اعزام شد.

رفیعی در این زمینه از کشف دو کشتارگاه غیر مجاز و معرفی متخلفان به مراجع قضایی خبر داد و اضافه کرد:  در این اقدامات با اخذ حکم قضایی و همراهی ماموران انتظامی شهرستان اصفهان ، متخلفان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی با نظارت بر سلامت دام و فرآورده های خام دامی تولیدی، نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه دارد، بیان داشت: با متخلفان این عرصه به صورت جدی برخورد خواهیم کرد و به شهروندان اطمینان می دهیم که تمام تلاش خود را در راستای تأمین سلامت مردم و عرضه محصولات پروتئینی سالم به کار خواهیم گرفت.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان اظهار داشت: نظر به امکان شیوع بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام نظیر تب مالت، تب کریمه کنگو، سل و غیره در صورت انجام کشتار غیر مجاز این عمل مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی است بنابراین کشف این اماکن در دستور کار این شبکه قرار داردکه در آخرین بازدیدها منجر به کشف این دو محل شد.

 

انتهای پیام/م

 

کشف و معدوم‌سازی بیش از ۳ تن گوشت گاو بیمار در حاشیه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.