رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: امسال بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم شیرخشک از شهرضا به کشورهای اتحادیه اروپا و عراق صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رئیس‌زاده با اشاره به تولید شیر خشک در این شهرستان اظهار داشت:شهرضا دارای یک کارخانه تولید شیرخشک است که موفق به دریافت کد صادراتی IR از سازمان دامپزشکی کشور شده است.

وی افزود: امسال بیش از 7 هزار و 200 کیلوگرم شیرخشک از شهرضا به کشورهای اتحادیه اروپا و عراق صادر شده است. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به ماهی‌فروشان دوره‌گرد در شهر، اظهار داشت: اکیپ واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی به صورت گشت‌های مداوم و حتی خارج از زمان اداری نسبت به بازرسی از کل شهرستان اقدام می‌کنند.

وی افزود: این اکیپ در صورت مشاهده و با توجه به اینکه این موارد به هیچ عنوان از نظر شبکه دامپزشکی مورد تأیید نیست با هماهنگی نیروی انتظامی و اکیپ سدمعبر شهرداری کل محموله توقیف و نسبت به برخورد قانونی با محموله و شخص متخلف اقدام می‌شود.

رئیس زاده با بیان اینکه تامین سلامت و امنیت غذایی مردم یکی از مهمترین اهداف دامپزشکی است که همکاری سایر دستگاه‌ها در نیل به این اهداف بسیار تاثیرگذار است، گفت: همشهریان در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی با شماره تلفن 1512 که به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است، تخلف را اطلاع دهند.

وی با اشاره به عدم تکمیل میدان فروش دام، بیان کرد: شبکه دامپزشکی در زمینه فروش دام، دو استراتژی کلی برای کاهش فروش دام در شهر دنبال می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به بازرسی‌های مداوم و سرزده شبکه دامپزشکی از دام‌فروشی‌های سطح شهر، افزود: بازرسان شبکه دامپزشکی به صورت اکیپ‌های مشترک با بازرسی اتاق اصناف و شبکه بهداشت از دام‌فروشی‌ها بازدید و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

وی گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم درباره عواقب بهداشتی خرید دام و ذبح در محل‌های مناسب و مصرف گوشت خارج از چرخه بهداشتی دامپزشکی و بدون نظارت بهداشتی، مهر و لیبل دامپزشکی انجام می‌شود.

رئیس زاده با بیان اینکه اگر مردم موارد بهداشتی را رعایت کنند بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود، تصریح کرد: زمانی که با افزایش سطح سواد بهداشتی جامعه، تقاضایی برای این موضوع نباشد به نحو مؤثری مشکل فروش دام در شهر برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در مقایسه با بسیاری از شهرهای استان و کشور شهرستان شهرضا در زمینه ذبح دام در سطح قابل قبول و بسیار بالایی قرار دارد، بیان کرد: درباره میدان دام مقرر شد در جلسات کارشناسی پس از تکمیل سازه‌ها و زیرساخت‌ها انتقال دام‌فروش‌ها به میدان دام تسریع شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به تولید عسل در شهرضا، گفت: شهرضا با تولید سالیانه 750 تن عسل در جایگاه دوم استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: سالانه حدود 6 تا 10 تن عسل از شهرضا به خارج از کشور صادر می‌شود که عمده صادرات، کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه مالزی است.

 

انتهای پیام/م

 

صادرات شیرخشک از شهرضا به کشورهای اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.