معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت گفت: با فروش اوراق، زیان انباشته شده سازمان بیمه سلامت کاهش چشمگیری خواهد داشت.

ارائه اوراق 4500 میلیاردی بابت پرداخت بدهی های بیمه سلامترامزی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: حدود 41 میلیون نفر از مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و این طرح در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و پوشش همگانی بیمه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا پایان سال 95 حدود 4400 میلیارد تومان زیان انباشته شده است، با ادامه این روند در سال 96، رقم فعلی به میزان 9 هزار میلیارد تومان می‌رسد که خوشبختانه این موضوع را با  اعضای هیئت دولت و نمایندگان مطرح  کردیم، نمایندگان در رسیدگی به لایحه بودجه سال 97 در بند ه تبصره 5 تصمیم داشتند مبلغ 9 هزار و پانصد میلیارد تومان اوراق خزانه چاپ کنند و در مرحله درآمدی توافق شد مبلغ هفت هزار و 500 میلیارد تومان از این مبلغ به بیمه سلامت اختصاص یابد.

باید برای سال آینده مدیریت هزینه انجام شود

رامزی با اشاره به اینکه امیدواریم با فروش اوراق بخشی از بدهی‌های سازمان بیمه پرداخت شود، افزود: در بررسی منابع هزینه‌ای، نمایندگان مجلس با رقمی معادل 50 درصد از مبلغ 9 هزار و پانصد میلیارد تومان برای بیمه سلامت موافقت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با فروش اوراق، زیان انباشته شده سازمان بیمه سلامت کاهش چشمگیری خواهد داشت، عنوان کرد: باید برای سال آینده مدیریت هزینه انجام شود تا ما شاهد کاهش بدهی و بار هزینه‌های مختلف در بیمه سلامت باشیم  و با خیالی آسوده تربه دیگر امور رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار