وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به روسا و سرپرست‌های دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی، به منظور مدیریت بهینه منابع مالی به ویژه در ماه‌های پایانی سال، برخی موارد اجرایی را ابلاغ کرد

دستورالعمل اجرایی جهت مدیریت بهینه منابع مالیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به روسا و سرپرست‌های دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی، به منظور مدیریت بهینه منابع مالی به ویژه در ماه‌های پایانی سال، برخی موارد اجرایی را ابلاغ کرد.

بر این اساس:

1- بر اساس تفاهمات انجام شده در مورخ 23/10/1396 با سازمان برنامه و بودجه کشور مبالغ پرداختی سازمان بیمه سلامت ایران در این مرحله (16000 میلیارد ریال ) صرفا جهت پرداخت بدهی دارویی و ملزومات پزشکی آن دانشگاه/ دانشکده به صورت 60% برای دارو و 40% ملزومات پزشکی می‌باشد.

2- تخصیص منابع بعدی به آن دانشگاه/ دانشکده منوط به ارسال گزارش عملکرد منابع مالی فوق‌الذکر توسط مرکز بودجه و پایش عملکرد محقق می‌گردد.

3- با توجه به سیاست‌های انقباضی وزارت متبوع در موضوع کنترل هزینه‌ها، آن دانشگاه/ دانشکده موظف است در اسرع وقت با تشکیل " کمیته زنجیره تامین کالا و خدمات"، از انبارش مازاد بر نیاز دارو و ملزومات پزشکی و سایر اقلام خودداری نموده و خرید‌های پایان سال خود را صرفاً با تایید کمیته مذکور و با اولویت‌بندی انجام دهند. معاونت توسعه مدیریت و منابع ضمن تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی و فرآیند انجام این کار، ملزم به نظارت و کنترل اجرای این دستورالعمل از طریق پایش مستمر می‌باشد.

4- دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بایستی به نحوی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی را مدیریت نمایند که خرید ریالی و تعدادی هیچ کالایی بیش از مصرف دوره‌ای آن در سه ماهه دوم سال جاری نباشد.

5- دانشگاه‌ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مکلفند به منظور مدیریت بدهی دارو و ملزومات پزشکی درآمد ناشی از دارو و ملزومات پزشکی را به حساب غیرقابل برداشت دارویی مشخص شده در دانشگاه/ دانشکده واریز نمایند.

6- دبیرخانه هیات امنا و مجامع موظف است به نحوی برنامه‌ریزی نماید تا عملکرد حساب درآمد دارو و تجهیزات به صورت مجزا توسط حسابرس منتخب هیات امنا بررسی و در صورت‌های مالی آن دانشگاه/ دانشکده گزارش گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار