امام جمعه موقت تهران گفت:انقلاب در تمام عرصه‌ها در مقابله با نظام سلطه ایستادگی کرده است و دفاع مقدس بخش کوچکی از این واقعیت بود که دشمن روسیاه شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید محمدحسین ابوترابی‌فرد شامگاه پنج‌شنبه در کنگره آیت‌الله شیخ محمدصادق صدوق و 372 شهید شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: مردم و مسؤولان به شهدا مدیون هستند، شهدا تربیت یافتگان مکتب الهی هستند.

وی با بیان این‌که دفاع مقدس نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، افزود: حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی در عراق، سوریه، یمن، بحرین و فلسطین با تأسی از دفاع مقدس ایران در برابر استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: گلپایگان مهد علما و بزرگان دینی از جمله آیت‌الله العظمی گلپایگانی، آیت ‌الله حاج علی صافی گلپایگانی و آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی است که در هدایت جامعه اسلامی نقش مهمی داشتند.

وی ادامه داد: این علما مشعل پرفروغ هدایت جامعه اسلامی بودند و اکنون در سایه قلم این بزرگان شخصیت‌های برجسته‌ای به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: به دلیل فاصله از ارزش‎های انسانی، اخلاقی و دینی انسان‌هایی دچار طغیان و زیاده‌خواهی می‌شوند که به گفته قرآن یکی از آنان فرعون زمان بود.

وی ابراز کرد: آموزه‌های دین ما حرکت مبتنی بر تفکر و ایمان است و نخستین دستور قرآن کریم نیز این است که نباید جامعه اسلامی و جامعه دینی از ظلم پذیرش کند.

امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: دین مبین اسلام به ایستادگی برابر ظالم و دفاع از حقوق مظلوم دعوت کرده است زیرا ظالمان بر جامعه بشری ستم خواهند کرد؛ تربیت یافتگان در مکتب قرآن در مقابل طغیان‌گران و کسانی که عزت جامعه اسلامی را تهدید می‌کنند با صداقت و صلابت ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان این‌که با سربازان شیطان و پرچم‌داران کفر و استکبار باید با قدرت مبارزه کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران دلیل روشنی بر این پیام قرآنی است که با قدرت در برابر ستمگران باید ایستادگی کرد و بدانیم  شهدا به دستورات  قرآن عمل کردند؛ شهدای دفاع مقدس  در برابر فانتوم‌ها، میراژها و دلارهای نفتی کشورهای عربی بسیج شدند و هیچ هراسی نداشتند.

ابوترابی‌فرد در ادامه اذعان کرد: دانشگاهیان، حوزویان و مسؤولان بدانند که تمام هم و غم و دغدغه رهبر معظم انقلاب در حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ملت ایران و اسلام عزیز است.

وی ادامه داد: انقلاب در تمام عرصه‌ها در مقابله با نظام سلطه ایستادگی کرده است و دفاع مقدس بخش کوچکی از این واقعیت بود که  دشمن  روسیاه شد؛ دفاع مقدس گنجینه است زیرا امروز انقلاب اسلامی نماد اقتدار ملت اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: پیام ایران و انقلاب اسلامی برای تمام جهان و مظلومان عالم تکیه بر قدرت نامتناهی خداوند است که به وسیله آن در برابر دنیای کفر پیروز خواهیم شد و این پیامی از شهدای عالی‌قدر ایران است که آن را با خون خود نوشتند.

وی گفت: شهید آیت‌الله شیخ صدوق گلپایگانی یکی از هزاران شهید عالی‌مقام ایران اسلامی است که پرچم مبارزه با کفر را در دست گرفت؛ این روحانی فرهیخته شاگرد مدرسه دین بود، جانی که به نور توحید و ولایت و محبت اولیای الهی نورانی باشد، خداوند این جان را می‌خرد و بهای آن را با بهشت می‌پردازد .

ابوترابی‌فرد  ادامه داد: شهید آیت‌الله صدوق و دیگر شهدای تربیت یافته مدرسه فقاهت و مکتب امام صادق(ع) اهل ایمان بودند و خداوند جان آن‌ها را خرید.

وی در پایان گفت: ما سخت نیازمند مزین شدن به نور ایمان و بندگی خداوند در جامعه اسلامی هستیم و این راه شهدا است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ محمدصادق صدوق و 372 شهید شهرستان گلپایگان

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.