قائم مقام دادگستری استان مرکزی از تجهیز سارقان استان مرکزی به پابند الکترونیکی تا پایان سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  طاهری قائم مقام دادگستری استان مرکزی در جلسه پیشگیری و مبارزه باجرایم خاص این استان که در اراک برگزار شدگفت: تا قبل از پایان سال سارقان این استان به پابند الکترونیکی  تجهیز می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه طرح پابند الکترونیکی به منظور کنترل سارقان و جلوگیری از جرم و جنایت انجام می‌شود افزود: با این طرح می‌توان از وقوع بسیاری از جرم‌ها توسط مجرمین جلو گیری کرد.

وی به قاچاق کالا هم اشاره و اضافه کرد: مکان‌هایی که مربوط به دپوی کالا‌ها هستند و در این مکان‌ها افراد نامعلوم اجناس و اشیاء بدون مشخصات را خریداری می‌کنند باید تحت کنترل قرار گیرند و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید دارای پروانه کسب باشند.

قائم مقام دادگستری استان مرکزی ادامه داد: همچنین باید اماکن عمو می‌ و بخصوص بانک‌ها به دوربین‌های مداربسته پیشرفته مجهز باشند.

قاسمی دادستان اراک هم در این جلسه در مورد رسیدگی به پرونده‌های افراد سارق گفت: باید باجدیت تمام در این زمینه برخورد شود.

قاسمی مقابله جدی با پولشویی را خواستار شد و گفت: بسیاری از جرایم در کشور به جرایم پولشویی مربوط می‌شود که باید افرادی که کسب و کار آنها از طریق نامشروع انجام می‌شود شناسایی  و با آنها باجدیت تمام برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه سرقت‌های خرد و تعزیری نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است، گفت: بایداقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه مربوطه قبل از وقوع سرقت انجام شود.

انتهای پیام / ج

پابند الکترونیکی برپای سارقان استان مرکزی

برچسب ها: دادگستری ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.