زمینه آزاد شدن زندانیان با پابند الکترونیک

رئیس کل دادگستری استان: سال گذشته توانستیم ۳۵۴ زندانی را به شکل هوشمند و به صورت پایبند الکترونیکی آزاد کنیم.

 
 

حجت الاسلام جزایی، سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه اراک با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای هفتم تیر، شهید رئیسی را پرورش یافته قوه قضائیه دانست که نه تنها حق زیادی بر گردن این قوه دارد بلکه حق بر گردن همه ملت دارد.
او تشکیل قوه قضائیه را امری ضروری و نبض حکومت اسلامی دانست که اگر این نبض سالم و منظم بزند پیکر جامعه هم منظم خواهد بود.
سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه اراک گفت: قوه قضائیه تنها مرجع صالح برای احقاق حقوق تامین عدالت و امنیت اجتماعی است که این وظیفه خطیر نیاز به تعامل و حمایت همه دستگاه‌ها دارد.
رئیس کل دادگستری استان به اقدامات و دستاورد‌های این قوه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن توانستیم با کار جهادی همکاران به بیش از ۳۶۸ هزار پرونده رسیدگی کنیم.
حجت الاسلام جزایی کاهش اطاله دادرسی، هوشمندسازی، ارائه خدمات الکترونیکی راه‌اندازی سامانه کنترل تردد و پیشگیری از جرائم و تخلفات را از جمله سیاست‌های قوه قضائیه عنوان کرد.
او با اشاره به اینکه سال گذشته توانستیم ۳۵۴ زندانی را به شکل هوشمند و به صورت پایبند الکترونیکی آزاد کنیم، افزود: سه دفتر خدمات الکترونیکی را افتتاح کردیم و به این ترتیب تعداد دفاتر خدمات الکترونیکی به ۲۸ دفتر افزایش یافت.
سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه اراک ادامه داد: در زمینه پیشگیری از اختلافات خانوادگی از ۶۸۱ مورد پرونده در سال گذشته ۲۷ درصد منجر به صلح و سازش شد.
حجت الاسلام جزایی اصلاح و رفع ۲۹ نقطه حادثه خیز، رفع تصرف بیش از ۵۸۵ هکتار اراضی ملی، پلمپ ۴۸ چاه غیر مجاز و جلوگیری از ۱۰۸ مورد ساخت و ساز‌ غیر مجاز را از دیگر اقدامات دستگاه قضا در سال گذشته عنوان کرد.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری هم اشاره‌ کرد و افزود: همان طور که شاهد خیل عظیم مردم در مراسم تشییع شهید جمهور و همراهانش بودیم، انشاءلله ملت ایران در انتخابات پیش رو با برگزاری یک انتخابات ایمن و سالم، با مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اَصلح بتوانیم سُکان مهم و خطیر اجرایی را به دست او بسپاریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.