معاون قوه قضائیه در سفر به دلیجان خبر داد؛

بهره برداری همه مناطق شهری کشور از خدمات دفتر خدمات الکترونیک قضایی

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: تاپایان ۹۷ همه مناطق شهری کشور که شعبه قضایی داشته باشند از خدمات دفتر خدمات الکترونیک قضایی بهره‌مند می‌شوند.

  حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در حاشیه مراسم افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دلیجان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ هر منطقه شهری که شعبه دستگاه قضایی داشته باشد از خدمات الکترونیک قضایی بهره‌مند می‌شود، گفت: در این راستا هزار و ۴۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور تاسیس خواهد شد.

 حجت‌الاسلام حمید شهریاری افزود: کاهش سفر‌های غیرضروری درون شهری، گسترش عدالت اجتماعی و تسهیل در امور دادخواهی از مهمترین اهداف راه‌اندازی این دفاتر است که در این راستا از ۷۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی که در سال ۱۳۹۶ در نقاط مختلف کشور در دستور کار قرار دارد تاکنون ۳۰۰ دفتر افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: این دفاتر با هدف واگذاری گسترش عدالت اجتماعی و افزایش بهره‌وری به بخش خصوصی واگذار می‌شودتا با مراجعه مردم به این دفاتر دیگر نیازی به مراجعه به دادگاه برای نظیم دادخواست نباشد.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه فعالیت این دفاتر در راستای کوچک سازی بدنه سازمانی و واگذاری امور به بخش خصوصی است ادامه داد: از ۳۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی هدف‌گذاری شده در استان مرکزی امروز دفاتر دلیجان و خمین به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ثبت و ارجاع دادخواست به صورت آنلاین بر عهده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است و مسئول اصلی ثبت دادخواست مجتمع‌های قضایی و فرآیند اجرایی آن هم در اختیار دادگستری‌های استان‌ها است.

انتهای پیام/ج

سخنان معاون قوه قضائیه در دلیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.