ده مظنون به طرح‌ریزی قتل مقامات کنونی یا سابق کوزوو تفهیم اتهام شدند.

خنثی شدن طرح ترور مقامات کوزووبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی کوزوو در بیانیه ای اعلام کرد ده مظنون به طرح ریزی قتل مقامات کنونی یا سابق که آنها را به منزله «خائن» تلقی می کردند، در کوزوو تفهیم اتهام شدند.

بر این اساس، دفتر دادستان ویژه کوزوو مظنونان را به عضویت «در سازمانی جنایی موسوم به "چشم مردم" که اهدافی مانند بی ثبات کردن شدید کشور و حتی نابود کردن پایه های سیاسی، قانون اساسی، اقتصادی و اجتماعی» کوزوو را دارند، متهم کرد.

بر اساس این بیانیه، آنها برای رسیدن به این هدف در نظر داشتند «به بلند پایه ترین شخصیت های کنونی یا گذشته که آنها را خائن به کشور تلقی می کنند، حمله کنند و آنها را بکشند».

از این افراد فقط چهار نفر بازداشت شده اند و یک نفر نیز بازداشت خانگی شده است. به گفته رسانه های محلی این ده مظنون احتمالا با گروه های سیاسی افراط گرای دیاسپورا کوزووار در ارتباط هستند. یکی از اعضای احتمالی «چشم مردم» به نام مراد جشاری هم اکنون در زندان است و به تلاش برای قتل اعظم ولاسی، مقام بلند پایه کمونیست یوگسلاوی سابق در پریشتینا در مارس 2017 مظنون است.

اعظم ولاسی، 69 ساله همکار یوزیپ بروز تیتو، رهبر سابق یوگسلاوی بود که بعدها به مخالف سرسخت اسلوبدان میلوشویچ، رئیس جمهور صربستان تبدیل و این مخالفت به بهای یک سال حبس برای او تمام شد. سپس وی به بسیج برای آرمان استقلال کوزوو پیوست. کوزوو استان سابق صربستان با جمعیت اکثریت آلبانی تبار بود که در سال 2008 استقلال خود را اعلام کرد اما بلگراد استقلال کوزوو را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/

طرح ترور مقامات کوزوو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار