به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاربران شبکه های اجتماعی در حباب های اطلاعاتی مختلفی زندگی میکنند؛ حباب هایی که در آن عقاید و نظراتی که برای کاربر ناخوشاند هستند فیلتر میشوند.
به عنوان مثال زمانی که یک کاربر مخالف پوتین باشد، فید و اطلاعات شبکه های اجتماعی او نیز مخالف پوتین هستند. اساسا مهم نیست که یک کاربر طرفدار چه نگرش و یا سرگرمی ای باشد، چرا که با الگوریتم شبکه های اجتماعی در نهایت اینطور به نظر میرسد که همه مانند وی فکر میکنند.
این اتفاق زمانی رخ میدهد که خود ما به صورت ناخودآگاه اطلاعات را فیلتر میکنیم. زمانی که ما در شبکه های اجتماعی از مطلبی خاص استقبال میکنیم و اصطلاحا آن را لایک میکنیم به الگوریتم های شبکه اجتماعی این پیام را میدهیم که فقط مطالبی که من دوست دارم را به من نمایش بده؛ در نتیجه ما نمیتوانیم به صورت روزانه و پیش فرض مطالبی که مخالف عقاید ما هستند را مشاهده کنیم.
در ادامه و با مشاهده ویدئوی زیر میتوانید اطلاعات جامع تری در این باره بدست آورید :
انتهای پیام/