۲۷۷ مادر شهرستان آباده طشک سبد غذایی «طرح علوی» دریافت کردند.

توزیع سبد غذایی بین ۲۷۷ مادر آباده طشکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیروزه شیخعلی کارشناس سلامت خانواده مرکز بهداشت و درمان آباده طشک از توزیع پنجمین مرحله از سبد غذایی، بین ۲۷۷ مادر باردار و شیرده این شهرستان خبر داد.

وی، هدف از توزیع این سبد‌های غذایی را حمایت از ارتقا و بهبود شاخص‌های تغذیه‌ای و وزنی مادران باردار و شیرده برای بهبود رشد نوزادان اعلام کرد.

شیخعلی ادامه داد: این سبد‌های غذایی به مادرانی که دارای وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری هستند و وضعیت اقتصادی آن‌ها نامناسب است اختصاص می‌یابد، این افراد پس از شناسایی از سوی کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، به واحد سلامت خانواده معرفی می‌شوند.

او گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، پنج نوبت سبد غذایی بنیاد علوی بین هزار و ۳۸۵ مادر باردار و شیرده در آباده طشک توزیع شده است.

این کارشناس سلامت یادآور شد: غذایی که در دوران بارداری مصرف می‌شود، نیاز‌های تغذیه‌ای مادر و همچنین رشد جنین را تامین می‌کند، اما محرومیت‌های اقتصادی و درآمد پایین در بسیاری از موارد، منجر به کاهش توان خرید مواد غذایی مناسب و مفید می‌شود که این طرح با هدف رفع این مشکل در حال اجراست.
انتهای پیام/ر

توزیع هزار و ۳۸۵ سبد غذایی بنیاد علوی در آباده طشک

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
چه عالی
آخرین اخبار