مسوول بهداشت سپیدان خبر داد؛

توزیع سبد غذایی طرح "همسفره" در سپیدان

کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان از توزیع یک هزار و ۶۸۰ سبد غذایی ویژه کودکان مبتلا به سوء تغذیه، در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مریم جلوداری کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان گفت: طرح «همسفره» با هدف کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اجرا می‌شود.


او هدف از این طرح را بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانواده‌های نیازمند و آموزش مادران برای تغذیه سالم بیان کرد و ادامه داد: این سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌گیرد که دچار اختلال رشد یا سوء تغذیه هستند و براساس معرفی مرکز بهداشت و ارزیابی حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، عدم تمکن مالی آن‌ها به اثبات رسیده باشد.


جلوداری با اشاره به اینکه این طرح از آبان سال ۱۳۹۳ آغاز شده است، افزود: هر ماه ۱۴۰ کودک در شهر و روستا از این کالا‌ها بهره مند می‌شوند که این سبد غذایی ماهیانه به ارزش ۷۴۸ هزار ریال و شامل برنج، ماکارونی، گوشت، تخم مرغ، شیر، پنیر، کره، روغن مایع، عدس و سویا است.


وی از برگزاری دو جلسه آموزشی ویژه مادران کودکان تحت پوشش این طرح در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: مادران این کودکان می‌بایست ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی برگزار شده، برای دریافت مشاوره و راهنمایی به کلینیک تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت (رئیسی) مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر


توزیع سبد غذایی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار