فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان این کشور اظهاراتی ضد ایرانی مطرح کرد.

ادعای ژنرال ووتل: فعالیت‌های مخرب ایران تهدیدی بلندمدت برای ثبات منطقه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژنرال «جوزف ووتل»، فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا درباره راهبرد واشنگتن برای مهار ایران در خاورمیانه مدعی شد: فعالیت‌های مخرب ایران (!)، تهدیدی بلندمدت برای ثبات منطقه هستند.

ووتل همچنین مدعی شد: در حال حاضر، مهمترین تهدید ایران افزایش تعداد و ارتقاء کیفیت موشک‌های بالستیک در سال‌های اخیر و ارسال آنها به دیگر گروه‌ها در منطقه است. انتقال موشک‌های ایران به یمن می‌تواند نیروهای ما را در ریاض و امارات در معرض خطر قرار دهد.

او در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت: یکی دیگر از نگرانی‌های ما، تسلیحاتی از جمله موشک‌های کروز ضدکشتی است که ایران آن‌ها را در اختیار حوثی‌ها قرار داده است.

او گفت: هدف اصلی ما در سوریه مقابله با داعش است اما این حضور می‌تواند به صورت غیرمستقیم اهداف ایران را هم تحت تأثیر قرار دهد. راهبرد آمریکا در سوریه محدود کردن نفوذ ایران است.

 ووتل گفت: روسیه برای گسترش نفوذ خود در سوریه تلاش می‌کند و بر مبارزه با داعش متمرکز نیست!

او ادعا کرد: از تصمیم دولت سوریه برای استفاده از سلاح شیمیایی احساس نگرانی می‌کنیم.

ژنرال جوزف ووتل همچنین درباره تحریم‌ها علیه ایران و روسیه گفت: ما باید از تمام ابزار‌های قدرت خود از جمله ابزار‌های نظامی و اقتصادی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات ضد ایرانی ژنرال ووتل در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
وقتی از امنیت حرف میزنن باید همون لحظه اشوب قحطی جنگ زده تحریم خراب کاری کارای تروریستی و غیره به ذهنت بیاد
آخرین اخبار