فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی لرستان از کشف و ضبط ۱۸۷ دستگاه فلزیاب و گنج یاب در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ عباس دولتشاهی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به اینکه لرستان یک پانزدهم آثار ثبت شده تاریخی کشور را دارد، اظهار داشت: از بالغ بر ۵ هزار اثر تاریخی ثبت شده استان، ۲ هزار و ۳۳۳ اثر تاریخی ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه لرستان یکی از زیستگاه‌های اولیه بشر بوده و این استان آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است و این امر نشان دهنده اهمیت کار حفاظت و حراست از آثار تاریخی ارزشمند است، تصریح کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی چهار وظیفه حفاظت، امنیت، اطلاعات و انتظامات آثار تاریخی استان را به عهده دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی لرستان با تاکید بر اینکه این یگان در راستای آشنایی عموم مردم با آثار تاریخی و نحوه حراست از آن‌ها دوره‌های آموزشی را برای دانش آموزان و دانشگاهیان داشته است، افزود: برای حراست از این آثار متنوع نیازمند به کمک و همیاری تشکل‌های مردمی است.

سرهنگ دولتشاهی این آثار تاریخی امانت گذشتگان است نه میراث آن‌ها ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان دو سال پیاپی است که حائز رتبه برتر در زمینه حفظ و حراست از آثار تاریخی می‌شود.

وی یادآور شد: بالغ بر ۱۸۷ دستگاه فلزیاب و گنج یاب در لرستان کشف و ضبط کرده ایم.

انتهای پیام/م

۱۸۷ دستگاه گنج یاب در لرستان کشف و ضبط شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.