عضو اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: تنها ۱۶ نوع مواد معدنی لرستان در تمام دنیا مشتری خود را دارد و ۲۷ درصد سنگ کشور در استان موجود است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی کردی عضو اتاق بازرگانی خرم‌آباد اظهار کرد: اقتصاد یک علم است که در کشور ما از آن برداشت‌های اشتباه شده است؛ هم اکنون اقتصاد ما سیاسی است که به درد منطقه نمی‌خورد.

عضو اتاق بازرگانی خرم‌آباد وجود تشکل‌ها را در این راستا مهم اعلام کرد و گفت: همچنین باید به آن‌ها ایمان داشت و تأثیرگذاری‌شان را باور کرد.

وی از وجود بالغ بر ۳۳ تشکل در استان خبر داد و افزود: اکثر این مجموعه‌ها قفل بوده و فقط رئیس دارند. باید به سمت تشکل‌ها رفت و آن‌ها را باز کرد.

کردی لرستان را استان رنج‌ها و گنج‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه بی‌نظیرترین گنج استان کوه‌های زاگرس هستند، اظهار کرد: ما سرشاخه‌های دز هستیم و حدود ۱۲.۵ میلیارد مترمکعب تولید آب استان است، اما جایگاهی در این رابطه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: تنها ۱۶ نوع مواد معدنی استان در تمام دنیا مشتری خود را دارد و ۲۷ درصد سنگ کشور در اینجا موجود است، اما در استخراج، حمل و تبدیل آن به محصول مشکل داریم و با روش‌های بدی که به کار برده می‌شود تنها آن‌ها را از بین می‌بریم.

عضو اتاق بازرگانی خرم‌آباد عنوان کرد: مردم باید دولت را به حرکت درآورند و در چند سال آینده کشور‌هایی مانند لائوس، برمه و ویتنام می‌توانند بهترین منابع انسانی را داشته باشند چراکه روی آموزش آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه لرستان نیاز به آموزش کوتاه‌مدت و تخصصی دارد و این مهم از تحصیلات آکادمیک کاربرد بیشتری دارد، متذکر شد: نمی‌توان فعالیتی را شروع کرد و در زمینه آن اطلاعاتی نداشته باشیم.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: در تمام کشور‌های دنیا هر جا موفقیتی هست به هم پیوسته و پیشرفت می‌کنند چراکه قواعد بازی را می‌شناسند و این موضوع باید در استان آموزش داده شود.

انتهای پیام/م

۲۷ درصد سنگ کشور در لرستان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.