فرماندار کرمان با تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی و نقش آن در توسعه اقتصادی کشورگفت:خروج از سیستم سنتی و استفاده از سیستم‌های نوین و به روز کشاورزی مهمترین عامل توسعه کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی بابایی فرماندار کرمان گفت: سنخیت شعار سال با مأموریت جهادکشاورزی در قیاس با سایر دستگاه‌های اجرایی بیشتر است.
وی هزینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را در قیاس با سایر بخش‌ها به ویژه حوزه صنعت کمتر خواند و افزود: با توجه به گستردگی حوزه کار بخش کشاورزی که عمدتاً در روستاهاست می‌تواند بیشتر از سایر بخش‌ها مولد تولید و اشتغال باشد، با حمایت دولت از طرق مختلف ازجمله اعطای تسهیلات مناسب و توجه مسئولین به این بخش رونق تولید بیشتر خواهد شد.
فرماندار کرمان با تشریح برخی از مشکلات بخش کشاورزی، خرده مالکی را از اهم این مشکلات دانست و با اشاره به تدوین سند توسعه بخش کشاورزی، اجرای این سند را از مناسبترین راهکار‌های حل مشکلات و پیشرفت کشاورزی برشمرد.
وی با تأکید بر اینکه خرده مالکی از عواملی است که آسیب‌های فراوانی به بخش کشاورزی وارد می‌کند ابراز داشت: در کشور‌های توسعه یافته کشاورزی بصورت متمرکز انجام میشود و همین عاملی در پیشرفت این بخش است در حالیکه خرده مالکی از مشکلات عمده این بخش است و مالکین ترجیحاً با تفکیک اراضی کشاورزی و استفاده در سایر بخش‌ها فقط درآمد را در اولویت کار خود قرار میدهند، این موضوع علاوه بر وارد کردن آسیب‌های فراون به بخش کشاورزی نظارت مسئولین را در این حوزه تحت الشعاع قرار می‌دهد.
رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان کرمان با بیان اینکه بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های فراوانی است خواستار شناسایی این ظرفیت‌ها و استفاده از آن‌ها در راستای تحقق اهداف اقتصادی با افزایش بهره وری شد.
فرماندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نظام مهندسی کشاورزی پرداخت و عملکرد آن را در برخی موارد با جهاد کشاورزی ناهماهنگ خواند و تصریح کرد: قرار بود نظام مهندسی کشاورزی کمک و در کنار سیستم کشاورزی باشد، اما متأسفانه کار به یک گره تبدیل شده و کار‌ها بصورت موازی انجام میشود و باعث شده مردم در سردرگمی کار‌ها بمانند.
بابایی حل مشکلات این بخش را در رونق کشاورزی که منجر به توسعه اقتصادی می‌شود بسیار مؤثر دانست و با اعلام آمادگی فرمانداری، خواستار تشکیل جلساتی در جهت رفع مشکلات موجود شد.
انتهای پیام/ی

سنخیت شعار سال با مأموریت جهادکشاورزی بیش از سایر دستگاه هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار