معتمدی گفت: قطعا اساتید می‌توانند روی دانشجویان اثر گذار باشند به طوری که نقش اساتید در امر آموزش انکار ناپذیر است.

نقش اساتید در امر آموزش انکار ناپذیر استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیر کبیر در مراسم نکوداشت پروفسور نیک روش استاد دانشکده برق این دانشگاه گفت: برگزاری این مراسم برای این افراد هر چقدر هم تکرار شود کم است، چرا که اینگونه افراد سرمایه کشور و آموزش عالی به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین رسالت یک استاد و معلم احترام گذاشتن به ارزش‌های انسانی در حین آموزش و ایجاد تغییر در رفتار دانشجویان است نه یاد دادن به صورت محصولات انباشته شده در ذهن آنان و باید شاهد نتیجه کار آنان باشیم.

نقش استاد در رشد و توسعه آموزش عالی

معتمدی گفت: قطعا اساتید می‌توانند روی دانشجویان اثرگذار باشند، به طوری که نقش اساتید در امر آموزش انکارپذیر است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: استاد نقش اساسی در رشد و توسعه آموزش عالی دارد و این اصل بسیار حیاتی است، اگر استاد به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تشکیل دهنده محیط‌های آموزشی و با توجه به تأثیر شرایط و امکانات مناسب بتواند تدریس کند مسلما آموزش عالی ما دارای کیفیت بهتری خواهد بود.

وی یادآور شد: اینکه استاد در افزایش کیفیت آموزش عالی نقش بسیار مهمی دارد بر هیچکس پوشیده نیست اما آنچه مهم به نظر می رسد این است که اساتید چقدر به این موضوع توجه دارد.

معتمدی افزود: اگر یک استاد به این وظیفه خود توجه کند، به قطع و یقین کیفیت آموزش در جامعه بالا خواهد رفت و این یکی از تأثیراتی است که یک استاد می تواند در آموزش عالی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار