درگیری‌های شدید بین هیئت تحریرالشام و گروه‌های مسلح در شمال غرب سوریه در چارچوب «منازعه بر سر نفوذ» در جریان است و کشته شدن دست کم ۵ غیرنظامی را به دنبال داشته.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری‌های شدید بین هیئت تحریرالشام (جبهه النصره سابق) و ائتلاف گروه‌های مسلح در شمال غرب سوریه در چارچوب «منازعه بر سر نفوذ» در جریان است و به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه روز شنبه این درگیری‌ها کشته شدن دست کم ۵ غیرنظامی را به دنبال داشت.

این درگیری‌ها کمتر از یک هفته از اقدام جنبش احرار الشام و نورالدین زنکی، در ادغام در گروه موسوم به «جبهه تحریر سوریه» و درخواست از بقیه گروه‌ها برای پیوستن به خود صورت می‌گیرد.

تحلیلگران معتقدند این اقدام به افزایش نفوذ هیئت تحریرالشام که بخش‌های گسترده‌ای از استان ادلب را در کنترل خود دارد مرتبط است.

از زمان آغاز این حمله، جبهه تحریر سوریه توانسته است هیئت تحریرالشام را از ۲۶ روستا، شهر و شهرک که مهمترین آن‌ها شهر‌های معره النعمان و اریحا بوده است بیرون براند.

رامی عبدالرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به فرانس پرس گفت: «این گروه‌ها وارد جنگ بر سر نفوذ» شده اند که به غرب استان حلب در مجاورت استان ادلب نیز کشیده می‌شود.

هیئت تحریرالشام از جنبش احرار الشام و گروه‌های دیگر تشکیل شده است که به نام «جیش الفتح» شناخته می‌شد و تابستان ۲۰۱۵ توانست کل استان ادلب را به کنترل خود درآورد.

این دو گروه پیش از این وارد درگیری داخلی شده بودند که به سیطره هیئت تحریرالشام بر بخش گسترده‌ای از این استان منجر شده بود.

نیرو‌های نظام سوریه اواخر سال گذشته با حمایت روسیه حمله‌ای را به این استان آغاز کردند و توانستند ده‌ها شهر و روستا را در جنوب شرقی استان ادلب و یک پایگاه نظامی راهبردی را به کنترل خود درآورند.

استان ادلب با بخش‌هایی از استان‌های همجوار یکی از مناطق کاهش تنش را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

۵ کشته در درگیری گروه‌های تروریستی داخل سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار