عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: نقش رسانه ها در فعالیت های فرهنگی انکار ناپذیر است و باید به نوبه خود سهم خود را از رسانه با نشر معارف اسلامی احیا کنیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محسن کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرمانشاه ظهر امروز در کارگاه آموزشی اقشار تاثیرگذار شهرستان قروه که با موضوع تحولات و چالش دین و دینداری سنتی در عصر ظهور رسانه الکترونیکی برگزار شد، گفت: نقش رسانه ها در فعالیت های فرهنگی انکار ناپذیر است و ما باید قبول کنیم که امروزه رسانه است که سبک زندگی، اعتراض‌های اجتماعی، تغییر سلیقه‌ها، نوع پوشش و نوع گویش ما را تعیین و تنظیم می‌کند و باید به نوبه خود سهم خود را از رسانه با نشر معارف اسلامی احیا کنیم.

وی ضمن اشاره به کارکرد مخرب برخی از رسانه‌ها افزود: پیامدها و عوارض استفاده از رسانه‌های مخرب نظیر ماهواره، اعتیاد اینترنتی و نقش سوء برخی از شبکه‌های اجتماعی بر بنیان خانواده اثرگذار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای نیز می‌تواند تاثیر مخربی بر شخصیت کودکان داشته باشد، یادآور شد: نقش بازی‌های رایانه‌ای در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان تنها گوشه‌ای از خطرات فضای اجتماعی ناسالم است.

کرمی ضمن تاکید بر کمرنگ شدن صله رحم با ورود شبکه‌های اجتماعی گفت: با توجه به تاکید انبیاء و اولیاء به مسئله صله رحم که یکی از نیکو‌ترین برنامه‌های دینی مسلمانان در حیطه معاشرت است، باید در یادکردن خویشان و نیز اطعام و اکرام آنان به دستورات دینی عمل کنیم که متاسفانه امروز کمرنگ شدن این سنت پسندیده را به چشم می‌بینیم.

 وی عنوان کرد: با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی با مفهوم تکنولوژی تقریبا نمی‌توان بدون این شبکه‌ها به همان شکل سابق زندگی کرد و این مسئله ما را به این سو می‌کشاند که یا قادر به انجام فریضه‌ی الهی خود که همان تبلیغ دین است در این عرصه باشیم و یا اینکه شاهد انحراف جوانان و فرزندان خود باشیم.

حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه نیز در این کارگاه آموزشی بیان کرد: با توجه به سخنان چند ساله رهبر معظم انقلاب و تشکیل شورای عالی فضای مجازی اهمیت فضای مجازی بر هیچکس پوشیده نیست و در این راستا استفاده از ظرفیت فضای مجازی در نشر معارف اسلامی ضروری است.

وی با ضروری دانستن چنین کارگاه‌ها و همایش‌هایی بر استفاده هر چه بیشتر از ایده‌ها و طرح‌های اساتید ممتاز کشوری و نخبگان و اندیشمندان تاکید کرد و گفت: باید در راستای اسلامی‌سازی فضای مجازی تلاش کرد.

انتهای پیام/ د م

ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در نشر معارف اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار