دامپزشکی آباده ۶۸۱ دستگاه خودرو متخلف بهداشتی در این شهرستان را توقیف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا فرخی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده گفت: از ابتدای امسال تا کنون از سوی بازرسان ۶ هزار و ۹۴۹ دستگاه خودرو حامل دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی کنترل شده است که از این تعداد ۶۸۱ دستگاه خودرو بدون گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای (غیرمجاز) در پست قرنطینه آباده توقیف شدند.

وی افزود: متخلفان با مجازات‌هایی از جمله معرفی به مراجع قضایی، کشتار دام، معدوم سازی و بازگرداندن محموله به مبدا اعمال قانون شدند.

فرخی ادامه داد: پست قرنطینه آباده به سبب قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی اصلی شمال به جنوب کشور و همچنین مستقر بودن در محل ورودی فارس از پست‌های قرنطینه مهم بین استانی است.

او بیان کرد: همه روزه از مسیر یاد شده تعداد قابل توجهی محموله‌های مرتبط با دام و فراورده‌های دامی، مرغ زنده، مرغ گرم و منجمد، پوست، آلایش خوراکی و غیر خوراکی دام، شیر، کود مرغی، جوجه یک روزه، تخم مرغ و ماهی از استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، کرمانشاه، گیلان، البرز، قم، آذربایجان غربی و خراسان شمالی به مقصد استان‌های جنوبی شامل فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، یزد و کرمان در حال تردد است.

فرخی بیان کرد: تمام محموله‌هایی که از این مسیر عبور می‌کنند به لحاظ برخوردار بودن از مجوز‌های لازم بهداشتی و قرنطینه‌ای مورد بازرسی قرارمی گیرند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده افزود: این شهرستان به دلیل همجواری با سه استان اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویر احمد دارای موقعیت ویژه‌ای است و نقش مهمی در تردد دام و فرآورده‌های خام دامی دارد و قرنطینه به عنوان یکی از ارکان‌های مهم تامین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های آن است.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

توقیف خودروهای متخلف بهداشتی در آباده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار