دو دستگاه الکترولیز مو‌های زائد و ملزومات مرتبط از آرایشگاه‌های زنانه سپیدان توقیف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مریم عباسی مسوول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سپیدان گفت: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان سپیدانی مبنی بر انجام عمل تاتو و الکترولیز مو‌های زائد در برخی از آرایشگاه‌های شهرستان، بازرسان بهداشت محیط به محل اعزام و نسبت به توقیف دستگاه‌ها و برخورد قانونی با آرایشگر خاطی اقدام کردند.

وی ادامه داد: برخی آرایشگاه‌ها از چارچوب قانونی خود فراتر رفته و فعالیت‌های تخصصی زیبایی نظیر تاتو الکترولیز، لیزر، میکرودرم و کاشت ناخن، مو و مژه بدون حضور یا نظارت پزشک می‌کنند که این امور به علت دخالت در امر پزشکی، تهدید علیه سلامت عمومی و انتقال بیماری‌های پوستی تخلف محسوب می‌شود و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

عباسی با اشاره به شیوه نامه‌های بهداشتی مرتبط با آرایشگاه ها، افزود: قوانین مشخصی برای فعالیت و نوع خدمات در این صنف تدوین شده که سرپیچی از آن‌ها تخلف محسوب می‌شود و در صورت مواجهه با این موارد، ضمن معرفی آن‌ها به مراجع قضایی، از فعالیت واحد صنفی آنان جلوگیری و با متخلفان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

او یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به کمک تلفن گویای ۱۹۰ اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/ر

برخورد قانونی با آرایشگران خاطی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار