عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گسترش و توسعه روابط بین ایران و هلند در شرایط کنونی، بسیار مثبت است.

توسعه عمق روابط بین ایران و هلند در شرایط کنونی، بسیار مثبت استبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سیخرید کاخ  وزیر خارجه هلند اظهار کرد: ما شاهد این هستیم که روابط بسیار متناسبی میان دو کشور در زمینه فرهنگی وجود دارد و امید است روابط دوجانبه هرچه بیشتر و به صورت ساختاری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خاطرات خوبی از مواضع طرف هلندی نسبت به ایران وجود دارد و این برای تهران بسیار مهم است، تصریح کرد: روابط میان دو کشور در اوضاع کنونی بسیار عمیق و مثبت است و ما امیدواریم این روابط توسعه یابد.

وی ادامه داد: امیدواریم وزیر امور خارجه هلند بتواند با استفاده از تجربه طولانی خود در سازمان ملل متحد، به‌عنوان نماینده این سازمان در موضوعات لبنان از این سمت در حل و فصل موضوعات منطقه استفاده کند.

در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه هلند بر قدمت روابط ایران و هلند تاکید و بر ضرورت توسعه این روابط در سایه قدمت روابط موجود بین دو کشور تصریح کرد.

سیگرید کاخ با بیان دیدار صبح امروز خود با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: ما روابط تاریخی طولانی داریم و همه روابط در سایه گفت‌وگو‌ها باید گسترش یابد.

وزیر امور خارجه هلند افزود: توسعه روابط در سایه توسعه همکاری‌ها قابل تحقق است و ما به‌دنبال سازمان‌دهی روابط در همه زمینه‌ها با ایران ازجمله در امور فرهنگی و فناوری هستیم و می‌خواهیم این روابط گسترش یابد.

کاخ گفت: این روابط باید متحول شود و ایران به‌عنوان یکی از کشور‌های موثر در موضوعات منطقه و جهان بوده است و باید به طرف بهبودی برود.

وزیر امور خارجه هلند با ابراز همدردی با بازماندگان حادثه اخیر سقوط هواپیما در ایران، گفت‌وگو درباره موضوعات دوجانبه و منطقه را برای درک بهتر دو طرف از موضوعات غرب آسیا به‌ویژه سوریه و یمن مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار