مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت:همکاری بین ایران و اسپانیا در حوزه روابط دو جانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی رو به افزایش است.

توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و اسپانیا/کشورهای منطقه باید توسط مردم اداره شوندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در حاشیه دیدار با آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رابطه ایران و اسپانیا بسیار قدیمی بوده و حدود 500 سال قدمت دارد و اسپانیا یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی است که با ایران ارتباط داشته و تقریبا در اغلب موارد، روابط مثبت بوده و رابطه ما با این کشور در حال حاضر بسیار متفاوت و در جهت گفت و گوی سازنده است.

ولایتی گفت: در شرایط پس از انقلاب، ما همواره شاهد موضع‌گیری‌های مثبت اسپانیا در باره ایران بودیم و در جلسه‌ای که با هم داشتیم درباره توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک برای ایجاد صلح در منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: هر دو به این مسئله باور داریم که باید کشورهای منطقه توسط همین مردم اداره شوند و حکومت‌های مردمی بدون دخالت بیگانگان پیش برود و بخصوص تلاش کنیم، مردم یمن که دچار مشکلات معیشتی و مسائل تاسف بار ناشی از جنگ هستند، از این شرایط سخت و مشکلات محاصره و تحمیل بیرون بیایند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در پایان خاطرنشان کرد: همکاری بین ایران و اسپانیا در حوزه روابط دو جانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی رو به افزایش است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار