عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:آماده ایم تا به کمک یکدیگر و تبادل نظر مسائل منطقه را به سمت ثبات و آرامش پیش ببریم.

آنهایی که حساسیت منطقه غرب آسیا را نمی‌دانند پیش از آنکه به منطقه آسیب برسانند خودشان متحمل ضرر خواهند شدبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم که بتوانیم به واسطه گفتگو دستاوردهای خوبی را در طول سفر شما به ایران حاصل کنیم.

وی افزود: رابطه ایران و اسپانیا بسیار قدیمی بوده و حدود 500 سال از آن می‌گذرد. ما همیشه از این کشور خاطرات خوب داریم.

ولایتی تصریح کرد: بنده زمانی که وزیر امور خارجه ایران بودم بارها به اسپانیا سفر کردم و در دوران بسیار سخت جنگ تحمیلی اسپانیا هیچ‌گاه روابط خوب خود را با ایران قطع نکرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: این مسئله برای ما بسیار اهمیت دارد و ما هیچ‌گاه دوستان قدیمی خوب را فراموش نمی‌کنیم، علی‌الخصوص اکنون که دنیا متحول شده و منطقه ما به عنوان حساس‌ترین منطقه جهان نیاز به مساعدت کشورهای دیگر برای حل مسائل مهم و کلیدی دارد.

مشاور امور‌ بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: خوشحالم که به صورت عام اروپا و به صورت خاص اسپانیا سیاست متفاوتی با کشورهای منطقه در پیش گرفته‌اند.

ولایتی با اشاره به اهمیت منطقه اذعان کرد: آنهایی که حساسیت منطقه غرب آسیا را نمی‌دانند، بیش از آنکه به این منطقه آسیب بزنند خودشان آسیب خواهند دید و اکنون بعد از مدت چند سال که منطقه غرب آسیا به واسطه دخالت بیگانگان زیان‌های بسیاری کرده همگان به این نتیجه رسیده‌اند که راه ‌حل چالش‌های منطقه سیاسی است، نه نظامی و لازم است تا سرنوشت مردم منطقه به خود آنها واگذار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه زودتر مسائل سوریه به نفع مردم و دولت قانونی این کشور پیش برود و ما آماده ایم تا به کمک  یکدیگر و تبادل نظر مسائل منطقه را متناسب با روابط بین‌الملل به سمت ثبات و آرامش پیش ببریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار