سرپرست پلیس فتا استان گلستان از افزایش ۳۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به پلیس فتا گلستان، از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سروان صاحبکاران سرپرست پلیس فتا استان گلستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نداشتن شناخت آسیب‌های فضای مجازی، عدم آگاهی نسبت به مسائل امنیتی سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی و شبکه‌های اجتماعی، اعتماد بیجا به افراد و نداشتن حفظ صحیح اطلاعات از دلایل اصلی آسیب‌های فضای مجازی برای کاربران و خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: از مجموع تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این مدت، ۹۲ درصد پرونده‌ها کشف شده است، اما سال گذشته ۸۶ درصد پرونده‌ها کشف شده بود.

این مقام انتظامی استان گفت: ۱۹ درصد پرونده‌های که در پلیس فتا تشکیل شده مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، ۱۳ درصد کلاهبرداری‌های رایانه ای، ۵۹ درصد هتک حیثیت و جرایم علیه افراد و ۹ درصد سایر جرایم بوده است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس فتای استان، گفت: از ابتدای سال جاری با تلاش همکاران ما و استفاده از ظرفیت برخی از ارگان ها، ۳۸ هزار نفر ساعت آموزش چهره به چهره در مقاطع مختلف تحصیلی، مساجد، ادارات، اولیا و مربیان و ... انجام شده است.

سرپرست پلیس فتا گلستان ادامه داد: ۳۱ هزار قطعه سی دی و دی وی دی آموزشی و ۳۱ هزار بروشور نیز توزیع شده است. همچنین برگزاری نمایشگاه ۱۱ روزه فضای مجازی از دیگر کار‌های بود که در راستای پیشگیری صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: از میان کسانی که به پلیس فتا احضار شده و یا دستگیر شدند، ۷۸ درصد مرد بودند. ۳۳ درصد آن‌ها بین سنین ۱۵ تا ۲۴ سال و ۲۶ درصد نیز بین سنین ۲۵ تا ۳۹ سال بودند.

صاحبکاران در پایان گفت: از میان این افراد ۳۲ درصد شاغل و در بخش تحصیلات نیز ۶۷ درصد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۳۳ درصد دارای تحصیلات عالیه بودند.

انتهای پیام/م
 

پرونده‌های ارجاعی به پلیس فتا گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.