رییس پلیس فتای گلستان ؛

مراقب سرقت اطلاعات باشید

رییس پلیس فتای استان گلستان از سرقت اطلاعات یک شهروند گرگانی با استفاده از فضای مجازی و سهل انگاری فرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سروان وحید صاحبکاران با اعلام این خبر گفت: پس از وصول مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر شکایت شهروند گرگانی دال بر انتشار و سوء‌استفاده از تصاویر وی، تحقیقات و بررسی‌های مقدماتی توسط کارشناسان این پلیس آغاز و پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد : تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی صفحه‌ای اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه کرده و در ادامه تحقیقات تکمیلی و اطلاعاتی مشخص شد متهم در منزل شاکیه به عنوان کارگر مشغول فعالیت بوده و با توجه به امکانی که در اختیار داشته در فرصت مناسب با به دست آوردن تصاویر این خانم اقدام به ایجاد صفحه جعلی و سوء‌استفاده از تصاویر وی نموده که نهایتا با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی متهم احضار و به مراجع قضایی معرفی گردید.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست اطّلاعات و تصاویری که نشان‌دهنده هویّت آن‌ها است را به هیچ عنوان در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و نیز از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه خود بر روی حافظه تجهیزات (رایانه، گوشی و تبلت و فلش و ...) بدون رعایت نکات امنیتی و رمزگذاری اطلاعات خودداری کنند.

وی با اشاره به کثرت پرونده‌های هتک حیثیت و نشر اکاذیب در پلیس فتا، کاربران و شهروندانی که به علت سهل انگاری یا ناآگاهی زمینه سوء‌استفاده از خود و اطرافیانشان را فراهم می‌کنند خطاب قرار داد و تاکید کرد: مراقب باشید فضای مجازی محیط امن و قابل اعتمادی نیست.

سروان صاحبکاران در ادامه گفت: اولین راهکار پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی رعایت مسائل امنیتی سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی و همچنین عدم اعتماد بی‌جا به افراد و عدم نگهداری تصاویر و فیلم‌های خصوصی بر روی حافظه تجهیزات بدون رعایت ملاحظات حفاظتی و رمزنگاری می‌باشد.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در پایان از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR بخش تماس با ما گزارش کنند.
 
انتهای پیام /ن
 
 

سواستفاده در فضای مجازی از شهروند گرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.