کارشناسان درباره تهدید‌های ناشی از سوءاستفاده از فناوری هوش مصنوعی علیه آینده بشریت هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، کارشناسان اظهار کردند آینده جهان در معرض تهدیدات فناوری هوش مصنوعی و ربات هایی قرار دارد که از این فناوری بهره مند هستند. به همین دلیل باید اقدامات گسترده تری برای مقابله با این تهدیدات و حفظ جان انسان ها در آینده نزدیک صورت پذیرد.

26 کارشناس برجسته در یک تحقیق جدید، تصویری وحشتناک از ده سال آینده جهان ترسیم کردند. کارشناسان در این گزارش در خصوص احتمال حملات فیزیکی و مجازی از سوی ربات های مجهز به هوش مصنوعی هشدار دادند و بر لزوم همکاری بیشتر برای ایمن نگه داشتن جهان تاکید کردند.

همه افراد، از قبیل دولت های تجاوزگر، مجرم ها و ترویست ها، می توانند از فناوری هوش مصنوعی در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنند. اگر سیاستمداران و محققان برای مقابله با این تهدید جهانی همکاری نکنند، بنیادی ترین بخش های زندگی انسان مورد هجوم قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، سوءاستفاده از هوش مصنوعی از حمله پهپادها تا ربات ها متفاوت است و حتی می تواند نتایج انتخابات را تغییر دهد و اخبار رسانه های خبری را دستکاری کند.

این گزارش تحت عنوان «استفاده مخرب از هوش مصنوعی: پیش بینی، پیشگیری و اقدامات کاهش دهنده خطر» از سوی کارشناسان برجسته موسسات تحقیقاتی پیشتاز جهان در حوزه هوش مصنوعی تدوین و منتشر شده است. این نخستین بار است که سوء استفاده از فناوری هوش مصنوعی مورد مطالعه قرار می گیرد.

انتهای پیام/

هشدار کارشناسان درباره سوءاستفاده از هوش مصنوعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار