حسینی گفت: باید پذیرش دانشجو در دوره‌های آموزش الکترونیکی محدود شود البته این به معنای مسدود کردن راه دانشجویان نیست.

در حوزه آموزش الکترونیکی هم تمام توجهات باید معطوف ارتقای کیفیت شود حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آنچه امروز مهم واقع شده  ورود بحث فناوری اطلاعات به مقوله آموزش در دنیاست که یک انقلاب در آموزش حاصل شده،که آموزش الکترونیکی یکی از نتایج این انقلاب است.

وی افزود: با پدیده جهانی شدن، نسل نو، امکانات و تجهیزات و جوانانی که در این حوزه وارد شده‌اند بستر و شرایطی فراهم شده تا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بتوانند در این حوزه ورود جدی داشته و بهره‌مندی بیشتری داشته باشند.

 حسینی با بیان اینکه دانشگاه تهران جزو اولین دانشگاه‌هایی است که به حوزه آموزش الکترونیکی ورود پیدا کرده است، گفت‌: با توجه به زیرساختی که دانشگاه تهران برای حوزه فناوری اطلاعات در دهه 70 فراهم کرده است مطابق آن در سال 1380 به سمت ایجاد مرکز آموزش‌های الکترونیکی گام برداشت که با اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی باید اذعان کرد، در این راستا توانست مجوز منحصر به فردی را دریافت کند.

معاون آموزشی با اشاره به اینکه جمع بزرگی از دانشجویان در این حوزه پذیرفته شده‌اند، بیان کرد: اگر چه ممکن است این دوره‌ها انتقاداتی را به‌همراه داشته باشد اما در 140رشته بیش از 12 هزار دانش‌آموخته وارد جامعه شده اند.

یادگیری الکترونیکی به‌عنوان آموزش درجه دو محسوب نشود

وی با بیان اینکه ما در آموزش الکترونیکی به دنبال یک شبکه تعامل هستیم، گفت: بخشی از آن بحث زیرساخت‌ها، فناوری اطلاعات، تولید محتوا و همکارانی است که باید در این موضوع ورود پیدا کنند، یکی از زیرساخت‌هایی که باید بیش از گذشته به آن توجه کنیم مسئله زیرساخت‌های فرهنگی و ترویجی است.

 حسینی گفت: در دانشگاه تهران باید مجموعه تلاش‌هایی انجام شود تا یادگیری الکترونیکی به‌عنوان یک آموزش درجه دو محسوب نشود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اظهار کرد: در همه حوزه‌ها کیفیت آموزش مورد توجه است، بنابراین در حوزه آموزش الکترونیکی هم تمام توجهات باید به ارتقای کیفیت  معطوف شود؛ هم‌چنین در دوره‌های آموزش الکترونیکی باید پذیرش دانشجو محدود شود، البته این بدان معنا نیست که راه پذیرش دانشجو در این دوره‌ها را مسدود کنیم.

حسینی با اشاره به ورود مرکز آموزش های اکترونیکی برای برگزاری دوره‌های کهاد در دانشگاه گفت: برخی دوره‌ها در دانشگاه باید در سطح گسترده‌تری ارائه شوند؛ امیدواریم با کمک دانشکده‌های کارآفرینی، مدیریت، مرکز آموزش‌های الکترونیکی و دیگر واحدها بتوانیم در این حوزه ورود کنیم، ارائه دوره کهاد کارآفرینی جزو ماموریت‌های مرتبط با برنامه سوم دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: ورود مرکز به بحث دوره‌های بین‌المللی الکترونیکی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، برخی از دوره‌ها هستند که باید از این طریق ارائه شوند و اخیراً نیز در این راستا دانشکده مطالعات جهان پیگیر برگزاری دوره کارشناسی ارشد ایران‌شناسی است که متقاضیان خاص خود در خارج از کشور را دارد که باید شرایط آن فراهم تا این آموزش به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار