بدری گفت:کمیسیون عمران مجلس چهارشنبه برای بررسی علت حادثه سقوط هواپیما با رئیس سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت آسمان  تشکیل جلسه می دهد  و دلایل حادثه را بررسی می کند .

عملیات تجسس ازجانباختگان و لاشه هواپیما صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد:در پی سقوط هوا`پیمای مسیر تهران یاسوج ،کارگروهی متشکل از  سازمان هواپیمایی و مدیران شرکت فرودگاهی برای بررسی علت حادثه  تشکیل شده است.

وی ادامه داد:در کارگروه مذکور که اولین جلسه آن دیروز برگزار شد، به بررسی مکالمات ضبط شده خلبان قبل از خروج از رادار پرداختیم که هیچ پیام غیر عادی در مسیر از جانب خلبان اعلام نشده بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عمر مفید هواپیما "ATR72"تصریح کرد: تاکنون  از عمر مفید این هواپیما 25 سال گذشته است  که فرسوده تلقی می شود البته سری جدید این هواپیماها  از نظر امنیت "کوتاه برد "نامیده شده اند.

بدری افزود: هم اکنون باید  علت حادثه  بیشتر بررسی شود و  نظر نهایی در خصوص علت سقوط هواپیما  بعد از بررسی بشتر اعلام می شود که این مهم تنها با  پیدا شدن لاشه هواپیما و جعبه سیاه آن ممکن خواهد بود.

وی مطرح کرد: از دیروز تیم های تجسس به همراه تیم کوهنوردی در مقرر مستقر شده اند وهمچنان کار امداد و نجات برای جستجو لاشه هواپیما و جان باختگان ادامه دارد؛ باتوجه به جو ناپایدار هوا در این محل،هلیکوپتر ها ،هم قادر به پرواز نبوده اند .هم اکنون  جو نامساعد در منطقه ، کار تیم تجسس  را دشوار ساخته است که موجب شده تا روند جستجوی تیم‌های هوایی ( بالگرد و پهباد) متوقف شود .

بدری افزود:تاکنون گروه های تجسس  قادر به شناسایی  لاشه هواپیمایی و جانباختگان نشده اند که  برای تسهیل  کار شناسایی ، عملیات تجسس جانباختگان و لاشه هواپیما "ATR72"  با  حضور 130نفر از افراد تیم تجسس زمینی  از فردا آغاز می شود. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که باتوجه به مه آلوده بودن هوا چطور اجازه پرواز به هواپیما داده شده است تصریح کرد:ازسوی کارگروه ویژه این موضوع مطرح شده که در حال بررسی است. 

سخنگوی کمیسیون عمرانی مجلس اظهار کرد:وزیر راه و شهرسازی دیروز در جلسه ستاد بحران سازمان هواپیمایی کشور حضور داشتند و امروز صبح از طریق اصفهان به مسیر حادثه سقوط هواپیما" ATR72"حاضر شده اند و پیگیری این مهم  به صورت میدانی در دستور کارقرار گرفته است.

به گفته نماینده مردم زاهدان در مجلس این موضوع با کارگروه کمیسیون عمران  مجلس  در حال بررسی است و اول باید دلایل سقوط آن بررسی شود.

بدری تاکید کرد:فرودگاه یاسوج موقعیت مکانی خوبی ندارد و کمتر خلبانی راغب میشود که در این فرودگاه به صورت اضطراری فرود بیاید.

وی در پایان از تشکیل جلسه دوم کارگروه وی‍ژه خبر داد و  گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  روز چهارشنبه برای بررسی علت حادثه سقوط هواپیما با رئیس سازمان هواپیمایی کشور و مدیرعامل شرکت آسمان کارگروه دوم را  تشکیل می دهد  و در ادامه جلسه  عواملی  از جمله؛مه آلود بودن هوا،نقص فنی و...بررسی می شود .

گفتنی است؛هواپیمای  شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 3704 ساعت 8 صبح روز گذشته از فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج پرواز کرد و 50 دقیقه پس از پرواز از رادار حذف و مکالمات خلبان و برج قطع شد وپس از آن اعلام شد که این هواپیما با کوه  برخورد کرده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار