مدیر گروه آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از صدور الکترونیکی گواهی فوت در بیمارستان‌ها از سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اردشیر خسروی مدیر گروه آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در کارگاه آموزش صدور گواهی فوت در شیراز اظهار کرد: زیر ساخت صدور الکترونیکی گواهی فوت در بیمارستان‌های دولتی آماده است و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت نهایی شدن، سال آینده نرم افزار آن اجرایی می‌شود.

وی هدف از اجرای ین طرح را ارتقای کیفیت صدور گواهی پزشکی فوت دانست و افزود: اجرای این طرح نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای امضای الکترونیکی و تبادل اطلاعات بین بخش‌های مختلف است و در صورت اجرای آن، ایران جز معدود کشور‌هایی خواهد بود که گواهی پزشکی فوت به صورت الکترونیکی در آن صادر می‌شود.

مدیر گروه آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در صورتی که بحث امضای الکترونیکی و بحث‌های قانونی آن میان وزارت بهداشت، پزشکی قانونی و سازمان ثبت احوال نهایی شود، این طرح اجرایی می‌شود.

اردشیر خسروی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص جمع آوری اطلاعات، علل مرگ و ثبت آن است و لازم است که آموزش صدور گواهی فوت بر اساس استاندارد‌ها بازنگری و برای یکسان سازی در میان همه دانشگاه ها‌ی علوم پزشکی کشور و پزشکی قانونی آموزش داده شود.

مدیر گروه آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مهمترین علل مرگ در کشور‌ها را نارسایی و سکته‌های قلبی، سکته‌های مغزی و سوانح ترافیکی برشمرد.

کارگاه آموزش صدور گواهی فوت به مدت ۳ روز از امروز در شیراز آغاز شد.

در این دوره آموزشی که پزشکان نماینده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و پزشکی قانونی استان‌ها حضور دارند صدور گواهی فوت آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/ن

صحبت های مدیر گروه آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار