مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: سند سجلی ۱۸ هزار نفر ممنوع الخدمات از سال ۹۲ تا کنون در استان مورد رسیدگی قرار گرفته و تعیین تکلیف شده است.

رسیدگی به ۱۸ هزار سند سجلی ممنوع الخدمات در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، میثم برازنده دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین اظهار داشت: ۲۶ هزار سند سجلی تا انتهای سال ۹۲ در سیستان و بلوچستان ممنوع الخدمات بودند که تا کنون به وضعیت ۱۸ هزار مورد رسیده شده است.

وی ادامه داد: وضعیت هشت هزار سند سجلی ممنوع الخدمات باقی مانده در سیستان و بلوچستان در حال بررسی و تعیین تکلیف است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا کنون بر اساس مصوبات کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین استان موضوع ساماندهی آرامستان‌ها و ایجاد دفاتر ثبت واقعه وفات در بخشداری ها، دهیاری‌ها و خانه‌های بهداشت در دستورکار قرار گرفته و اجرایی شده است.

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس آمار این دفاتر ۱۸ هزار و ۲۱۰ مورد در استان ثبت وفات شده که چهار هزار مورد آن مربوط به اسناد سجلی ممنوع الخدمات بوده است.

برازنده گفت: در اسناد سجلی افراد ممنوع الخدمات شک و تردید وجود دارد که بعد از انجام بررسی‌های لازم در مراجع مربوطه تعیین تکلیف می‌شوند.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف به این معنی است که در صورت برطرف شدن شک و شبهه از این اسناد سجلی رفع ممنوع الخدمات و در غیر صورت با ارجاع به شورای تامین شهرستان‌ها از طریق مراجع استعلام لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار