بیش از23 هزار فاقدشناسنامه در مدارس سیستان وبلوچستان نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: 23 هزار و 222 واجب التعلیم فاقد شناسنامه ایرانی و تبعه خارجی امسال در مدارس استان نام نویسی کردند.

میثم برازنده افزود: 12 هزار و 785 نفر از این دانش آموزان پسر و 10 هزار و 437 نفر نیز دختر هستند که امسال موفق به نام نویسی در کلاس های درس شدند.


وی گفت: در مجموع 19 هزار و 22 نفر از این افراد واجب التعلیم نام نویسی شده در مدارس سیستان و بلوچستان ایرانی و چهار هزار و 200 نفر نیز تبعه خارجی هستند.


وی ادامه داد: نام نویسی بیشترین واجب التعلیمان ایرانی در سیستان و بلوچستان با سه هزار و 341 نفر، سه هزار و 509 نفر و 2 هزار و 334 نفر مربوط به ناحیه یک و 2 زاهدان و شهرستان هیرمند بوده است.

 

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: همچنین بیشترین نام نویسی واجب التعلیمان خارجی با 926 نفر، 802 نفر، 684 نفر و 517 نفر در ناحیه یک و 2 زاهدان، ایرانشهر و سراوان انجام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هیات دولت با هدف توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از افزایش آسیب های اجتماعی با صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم التحصیل فاقد مدارک هویتی ایرانی و خارجی موافقت کرده است، همه واجب تعلیمان تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان سر کلاس های درس حاضر شدند.

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: با صدور این کارت امکان نام نویسی و تحصیل این افراد در مدارس تمام دوره های تحصیلی داخل کشور فراهم شده است.

برازنده اظهار داشت: در قالب اجرای این مصوبه، پس از بررسی های لازم برای تمام اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی و تبعه خارجی در سنین بین 6 تا 18 سال تمام کارت حمایت تحصیلی صادر شده است.

وی افزود: با توجه به نبود جمع بندی کامل از تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان فعلا امکان ارائه آمار کلی استان در زمینه تحصیل واجب تعلیمان ایرانی فاقد شناسنامه وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

نام نویسی فاقدین شناسنامه در مدارس سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار