رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بیستمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی امروز در پنج هزار مدرسه استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

انتخابات شورا‌های دانش آموزی درپنج هزار مدرسه سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدرضا طاهری نسب  رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش اظهار داشت: هفت هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کردند.

وی گفت: شورا‌های دانش آموزی ظرفیتی بالقوه برای شرکت فعال و سازنده دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی کردن دانش آموزان است ایجاد تشکل‌ها و شورا‌های دانش آموزی از جمله شیوه‌های گرایش این قشر به فعالیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی افزود: این قشر در قالب شورای دانش آموزی، نسبت به حقوق اجتماعی خود و بهره برداری صحیح از آن و احترام به حقوق دیگران آگاهی کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدرسه مکانی برای یادگیری مهارت‌های زندگی و اجتماعی است گفت: انتخابات شورای دانش آموزی با هدف پرورش روحیه همکاری، تعاون، همفکری، تحمل نظرات و افکار متفاوت و مسئولیت پذیری و تصمیم گیری برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس و نگرش مثبت مسئولان دست اندر کار تعلیم و تربیت و کارشناسان نسبت به اجرای این طرح، زمینه درونی ساختن فرهنگ مشارکت پذیری در دانش آموزان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام /ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.