فرماندار شهرستان سمنان گفت : هیچ نشانه ای از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تا کنون در این شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان سمنان گفت : هیچ نشانه ای از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تا کنون در شهرستان سمنان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه، همواره آموزش و آگاهی بخشی آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد، از برگزاری دوره های آموزشی به اهالی سه روستای جام ،دوزهیر و رکن آباد خبر داد و بر لزوم مقابله جدی جهت جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و وارد آمدن تلفات و خسارات ناشی تاکید نمود.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان سمنان با اشاره به برگزاری بازدیدهای مشترک از واحدهای عرضه مواد غذایی،عطاری ها،منابع طبیعی و غیره به منظور اثر بخشی بیشتر فعالیت ها از سوی دستگاه های متولی از فعال بودن گشت های مشترک کنترل تردد دام و طیور در شهرستان سمنان خبر داد.

دانایی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت در سلامت افراد جامعه گفت: همه باید برای جلوگیری از شیوع بیماری ها در فصل سرما و افزایش بیماری های ویروسی با مراکز بهداشتی درمانی و اداره دامپزشکی همکاری شایسته ای داشته باشیم.

در ادامه فتاحی رئیس مرکز بهداشت شهرستان با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده جهت پیشگیری از بروز بیماری در شهرستان ، به نحوه انتقال بیماری و علائم آن در دام و راه های جلوگیری از سرایت آن اشاره و خواستار اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در عموم مردم به جهت پیشگیری از شیوع بیماری شد.

کنترل شدید نظارت بر حمل و نقل و جابجایی دام زنده، نظارت بر ذبح بهداشتی دام و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به عموم مردم به ویژه دامداران و روستاییان ، تعیین محلی دائمی برای استقرار فروش پرندگان ، بازدیدهای مشترک از واحدهای عرضه مواد غذایی و غیره از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام / ه

جلسه کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.