فراخوان جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی در زنجان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ قاسمی معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بااشاره به اینکه تیر ماه سال آینده جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی که از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است برگزار خواهد شد. گفت: ثبت‌نام و ارسال آثار در این جشنواره اول تیرماه بوده و داوری آثار ١٥ تیرماه انجام می‌گیرد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از رهگذر داستان‌نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه حضرت امام رضا (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا (ع) عنوان کرده و افزود: طبق فراخوان منتشر شده، اشخاص واقعی و شیوه پردازش آنان در آثار رضوی (نگاه داستان‌گونه امام رضا (ع) به اشخاص)، تبدیل احادیث رضوی به داستان کوتاه با پیام اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دینی و...، داستانک با محوریت آموزه‌های رضوی، داستانواره با تکیه بر آموزه‌های رضوی و پذیرش عنوان فرعی، از محور‌های این فراخوان است.

قاسمی برگزاری این جشنواره را در سه بخش عنوان کرده و تاکید نمود: داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستان کوتاه (داستانک) از جمله بخش‌های این جشنواره است.

به گفته وی از جمله مقررات شرکت در این جشنواره آمده است: نویسنده یک نفر باشد، هر نویسنده می‌تواند حداکثر ٤ اثر ارسال کند، هر نوشته‌ای باید در قالب داستانک، داستانواره، طرح یا داستان کوتاه باشد. این داستان‌ها مطابق با اصول و موازین داستان کوتاه باشد. به داستان‌هایی که خارج از موضوع جشنواره باشد رسیدگی نمی‌شود. مالکیت اثر می‌بایست متعلق به شرکت‌کننده باشد. نوآوری در انتخاب موضوع و خلق داستان در اولویت است. دبیرخانه جشنواره مجاز به چاپ و نشر آثار برگزیده به صورت مکتوب و الکترونیکی است و مشخصات کامل نویسنده شامل نام و نام خانوادگی، مرتبه علمی، محل خدمت (یا تحصیل)، ایمیل و شماره تماس (ثابت و همراه) و آدرس محل سکونت در صفحه‌ای مستقل به همراه اثر ایمیل شود.

طبق فراخوان، هزینه اسکان و پذیرایی در طول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره بوده و به برگزیدگان در مرحله پایانی متناسب با موقعیت محل سکونتشان کمک هزینه سفر زمینی یا ریلی پرداخت خواهد شد.

اختتامیه نیز روز ٢٧ تیرماه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت، خواهد بود که در گروه‌های سنی "الف"؛ زیر سی سال و "ب"بالای سی سال برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

داستان نویسان برای جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی داستان خواهند نوشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.