رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: 11 میلیون و 7 هزار دلار از محصولات شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان خراسان شمالی به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اصغر پیله ور رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه  11 میلیون و 7 هزار دلار از محصولات شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان خراسان شمالی به کشورهای ترکمنستان، اسپانیا، افغانستان و عراق صادر شده است، افزود: فروش ،محصولات شرکت های دانش بنیان استان در داخل و خارج استان 639 میلیارد ریال می باشد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با بیان اینکه از وظایف اصلی این مرکزبرقراری ارتباط بین مراکز علمی و مراکز صنعتی می باشد،اظهار کرد:در این خصوص سعی داریم در آینده ای نزدیک با ایجاد مرکز شتاب دهی در استان بتوانیم از ایده ها و طرح های برگزیده بیشتر کمک کنیم.

پیله ور با اشاره به زیرساخت های ضعیف استان خراسان شمالی گفت: پارک علم و فناوری توانسته است در این مدت کوتاه خروجی خوبی داشته باشد و بخشی از نیازهای استان را برآورده کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: شرکت های دانش بنیان توانسته اند بخشی از قطعات مورد نیاز پتروشیمی خراسان و فولاد نیشابور را تولید کنند و باعث اشتغال زایی بیش از 300 نفر در استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم شوند.

پیله ور گفت: پارک علم و فناوری یک و نیم میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان در سال جاری کمک کرده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این مبلغ از طریق بانک ها با سود چهار درصد به صورت مستقیم به این شرکت ها پرداخت شده است ، افزود:در حال حاضر 86 شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند که از بعضی شرکت ها 285 میلیون تومان طلبکار هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه هفت میلیارد و 500 هزار ریال دیگر هم از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی که زیر نظر معاونت رییس جمهور است پرداخت شده و دو میلیارد ریال هم از طریق صندوق کار آفرینی امید به شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان که فناور و نوآور بودند کمک شده است.

پیله ور گفت: با ایجاد مرکز استارتاپ ویکند بتوان افراد خلاق، صاحب فکر و اندیشه، و صاحب ایده و طرح و کار آفرین را شناسایی و در نهایت تجاری سازی و به اشتغال کمک کرد که در این خصوص به ایده های برتر و برگزیده 500 تا700 میلیون ریال مساعدت مالی می شود.

انتهای پیام/آ

فعالیت 86 شرکت دانش بنیان در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.